כתב חדשות 10 שהותקף אתמול: "זו שנאה שלא ראיתי כמוה"

כתב ערוץ 10 רועי שרון הותקף אתמול בידי פעילי ימין קיצוני, וכמו שאר כתבי השטח בתקשורת הוא מסמן את המגמה המדאיגה: "אין ספק שהתקיפה הבאה היא רק עניין של זמן"

רועי שרון / צילום: איל יצהר
רועי שרון / צילום: איל יצהר

בחברת החדשות של ערוץ 10 החליטו אתמול (ד') לתקשר את הפגיעה בכתב השטחים של החברה, רועי שרון, לאחר שזה הותקף בידי עשרות פורעי חוק בזמן שסיקר את פינוי בית הכנסת "איילת השחר" בהתנחלות גבעת זאב.

"התלבטנו אם צריך לדווח או לטפל. אני אישית לא רציתי להפוך לסיפור", אומר היום (ה') ל"גלובס" שרון עצמו, שעדיין נשמע נסער. "קיימנו אתמול התייעצות, והגענו למסקנה שחייבים ליצור אמירה ברורה, גם מצד התקשורת וגם מצד הנהגת המדינה ומנהיגי הציבור, שהתקשורת צריכה למלא את תפקידה בלי לחשוש מאלימות".

- האם נתקלת במקרים כאלה בעבר?

"זו הייתה הפעם הראשונה שבה זה היה בעוצמות כאלה. זה קרה בפינוי של בנייני דריינהוף בבית-אל. אז אלה היו כמה בודדים, ופה כמה עשרות".

- מה בדיוק קרה שם?

"הגעתי לשם ודיברתי עם ראש המועצה, והיו שניים שהתחילו לצעוק לעברי. ניגשתי אליהם, שאלתי 'מה הבעיה', רציתי לדבר איתם, אבל הם המשיכו לצעוק. הרחבה הייתה ריקה לחלוטין, ופתאום עפה אבן מהגג, והחבר'ה שהתחילו לצעוק מקודם ירדו לרחבה. בתוך דקה כל הרחבה התמלאה בעשרות אנשים. נזרקו ביצים, והם צעקו לי: 'תלך מפה, לא רוצים אותך פה'. אמרתי שהמארח הוא ראש המועצה, ורק הוא יחליט אם אשאר. הוא תמך בנו וניסה להרגיע את הרוחות.

"אי-אפשר היה להרגיע את זה. הם היו 50 בריונים משולהבים, שאין להם אלוהים, אין להם רבנים. קיבלתי אגרוף מאחורה, וניסו לקחת לנו את המצלמה. צלם של 'תצפית' ניסה לצלם וחטף פנס בעין במקומי. זה נמשך רבע שעה. הזעקתי ניידת, והיא לא הגיעה".

- מה קרה פתאום שהרוחות מתלהטות עד כדי כך?

"יש הסתה נגד התקשורת, שאני וגם קולגות שלי פוגשים בכל זירה, וזה מגיע לאלימות. זה קרה לכתב חדשות 2 פוראת נאסר שהותקף בעפולה לפני חודש, וגם לניר דבורי בירושלים אחריו. זה קשור למצב הביטחוני, וזה קורה כבר כמה שבועות. אתמול זה הופנה דווקא כלפיי, כי בענייני טרור יהודי אני משמיע קול מאוד ברור ומפרסם כתבות שעושות נזק לאנשי הטרור היהודי ולאנשי תג מחיר.

"רוב נוער הגבעות משמיע נגדי ביקורת, אבל בצורה תרבותית. הרבה פעמים אני יושב איתם ומקשיב, וזה לעולם לא מגיע להרמת ידיים או לאמירות לא תרבותיות. האנשים האלה אתמול הם פרחחים, הם השוליים של השוליים של נוער הגבעות. אלה אפילו לא פעילי ימין. זו שנאה שלא ראיתי כמוה".

- מצפים ממך יותר כי אתה דתי?

"אני מעריך שכן. גם חיים לוינסון מעיתון 'הארץ' היה שם, והקו שלנו די דומה, אבל בגלל שאני עם כיפה על הראש, העבודה שלי יותר מפתיעה אותם. אם אתה דתי, אתה לא אמור כביכול לדבר נגד הנכד של הרב כהנא. אתה אמור לתמוך במאבק נגד הפינוי ולא לעשות נזק. בעיניהם כתב דתי צריך להיות שופר, והוא לא יכול לעשות את העבודה ללא משוא-פנים".

- אתה מאמין שלא תוכל לעשות את העבודה שלך עכשיו כראוי, והם ילכו אחריך לכל מקום?

"אני באמת מאוד חושש. אבל - וזה לא רק הסיפור הפרטי שלי, כמו שזה קרה לדבורי או לנאסר - אין ספק שהתקיפה הבאה היא רק עניין של זמן. ברור לי שזה יכול לקרות כל רגע. כולנו באותו סירה, כל כתבי השטח, וכולנו נמצאים בסכנה של אלימות מצד גורמים קיצוניים ואלימים. אבן יכולה לפצוע, והושלכו אתמול אבנים, וזה מידרדר. זה כדור שלג. לאף אחד אין שליטה על הדינמיקה של האלימות, ומישהו יכול לקחת את זה צעד קדימה".

תקיפתו של שרון זכתה לגינויים מכל רחבי הקשת הפוליטית והעיתונאית. ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) הגיש הצעת חוק בשם "רועי שרון", שתקבע עונשי מינימום לתוקפי עיתונאים.