הצעת חוק חדשה: לקבוע עונשי מינימום לתוקפי עיתונאים

זאת לאחר תקיפתם של כתב וצלם חדשות 10 אתמול בידי פעילי ימין בגבעת זאב ■ ההצעה של ח"כ יואל חסון קובעת עונש מינמלי לתוקפי עיתונאים של 3 חודשי מאסר; ובתקיפה בנסיבות מחמירות - 6 חודשי מאסר

רועי שרון מותקף/ צילום: מהוידאו
רועי שרון מותקף/ צילום: מהוידאו

בעקבות התרבות תקיפות העיתונאים, הצעת חוק חדשה מבקשת לקבוע עונשי מינימום לתוקפי עיתונאים - כך דווח בגלי צה"ל. הצעת החוק קובעת עונש רף מינמלי לתוקפי עיתונאים של 3 חודשי מאסר בפועל; ובמקרה של תקיפה בנסיבות מחמירות - 6 חודשי מאסר.

ח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני יזם את ההצעה, שמבקשת להחמיר עם התוקפים. לטענתו, "תקיפת עיתונאים פוגעת בדמותה הדמוקרטית של המדינה".

בתוך כך, חברי תא כתבי השטחים פרסמו הודעת זעזוע בעקבות תקיפתם של כתב חדשות 10 רועי שרון והצלם איוון אלכסייביץ' בידי פעילי ימין קיצוני אתמול (ד') בגבעת זאב. בהודעה נכתב: "פגיעה בעיתונאים המבצעים את עבודתם, כמוה כפגיעה בערכי היסוד של חברה דמוקרטית. על הציבור ונבחריו לנהוג באיפוק ובאחריות".

בראיון הבוקר (ה') לגלי צה"ל התייחסו לתקיפתו של רועי שרון העיתונאי גדי סוקניק וח"כ ינון מגל מהבית היהודי. "יש נטייה תמיד, ועכשיו אולי יותר, לנפץ את המראה או לפחות לחבוט בה קלות", אמר סוקניק. הוא גם מתח ביקורת על התנהלות אנשי הציבור בנושא הזה, ואף הצביע בדבריו על ח"כ מגל.

"נציגי הציבור, וגם ינון בתוכם, מנסים לצבור נקודות בקרב קהל הבוחרים שלהם, ויש תחושה די ברורה שיותר ויותר במקום ללכת לפני המחנה ולהרגיע - הם הולכים לפני המחנה בתחושה שהם צריכים להיות לפני בהתהלמות, בהלהטת הרוחות", אמר סוקניק. "אני עוקב גם אחרי ינון, ויש לי תחושה שגם הוא קצת נסחף באווירה", הוסיף.

מגל, מנגד, אמר: "אני מגנה את ההתקפה האלימה על רועי שרון ואיוון אלכסייביץ', וגם דיברתי על כך אתמול במליאה", אמר מגל. "אני לא חושב שאפשר למצוא בעברי איזשהי התבטאות שמצדדת באלימות כלשהי בכלל, ובטח שלא כלפי התקשורת", הוסיף מגל. "להיפך - אני חושב שמאוד חשוב במדינה דמוקרטית שתתקיים תקשורת חופשית".