מחאת החקלאים: שיירה של 100 טרקטורים תעלה מחר לירושלים

המפגינים ימחו על פערי התיווך של הרשתות ועל שורת גזירות כלכליות, ובהן צמצום התמיכה הממשלתית בקרן לנזקי טבע לחקלאים, ההעלאה הצפויה של מחיר המים לחקלאות והרפורמה המתוכננת בענף הפטם

הפגנת החקלאים / צילום: דוברות תנועת המושבים
הפגנת החקלאים / צילום: דוברות תנועת המושבים

מחאת החקלאים יוצאת לדרך: מחר (ב') יפגינו מאות חקלאים מכל רחבי הארץ מול משכן הכנסת בירושלים, במחאה על מה שהם מכנים "הרס החקלאות בישראל". את ההפגנה יוזמת התאחדות החקלאים והאיכרים בראשות דובי אמיתי, ובמסגרתה תיכנס לבירה שיירה של 100 טרקטורים בקירוב, נהוגים בידי חקלאים מכל הארץ.

ההפגנה תיערך בגן הוורדים בירושלים, והמפגינים ימחו בין היתר על פערי התיווך של הרשתות הקמעונאיות ועל שורה של גזירות כלכליות, ובהן צמצום התמיכה הממשלתית בקרן לנזקי טבע לחקלאים (קנ"ט), ההעלאה הצפויה של מחיר המים לחקלאות והרפורמה המתוכננת בענף הפטם.

הפגנת החקלאים תוכננה כבר לפני כמה שבועות, אך לבקשת מחוז ירושלים של המשטרה היא נדחתה - בעקבות גל הטרור בבירה וברחבי הארץ.

בהתאחדות האיכרים והחקלאים אמרו היום (א'): "תקציב המדינה והגזירות הכלכליות לא נדחים או נעלמים בשל המצב הביטחוני, והממשלה ממשיכה בהליכים לאישור תקציב המדינה ואתו שלל הגזירות על ענפי החקלאות השונים".

בהתאחדות תקפו גם את שר האוצר משה כחלון, ואמרו: "הוא לא באמת מבין את צרכינו, כי אם את הצרכים הפיסקליים, החברתיים והפוליטיים בלבד. ההוכחה לכך היא ששר האוצר יכול לבטל במחי-יד את נקודות הזיכוי לעובדים הזרים שמועסקים בחקלאות, אך לא עושה כן".

בהתאחדות האיכרים והחקלאים מבקרים את משרדי הממשלה גם על ההחלטה לייבא עגבניות לישראל מטורקיה, כדי להתמודד עם המחסור הקיים בארץ, ואמרו: "ממשלת ישראל נותנת רשת ביטחון לענף החקלאות של ארדואן - במקום לחקלאים שנמצאים בגבולות, בעומק השטח, בחום ובקור, במלחמה ומתחת למטחי טילים".

נציין כי התאחדות האיכרים והחקלאים חברה בנשיאות הארגונים העסקיים, אך אינה שותפה למשא-ומתן שמתקיים בין התאחדות חקלאי ישראל שבראשות מאיר צור למשרדי האוצר והחקלאות. בהתאחדות חקלאי ישראל מתנגדים לפעולות המחאה של ההתאחדות בראשות אמיתי.

בשבוע שעבר שיגר שר החקלאות אורי אריאל מכתב לעמיתיו השרים, לראש הממשלה ולמנכ"לי משרדי הממשלה, ובו הבהיר כי הגוף היציג היחיד של החקלאים שאיתו יש לשאת ולתת היא התאחדות חקלאי ישראל. בהתאחדות האיכרים והחקלאים בראשות אמיתי האשימו את אריאל ב"הפרד ומשול" ובהחרמת ארגון יציג של חלק מחקלאי ישראל.