אפל ניצחה במגרש הביתי: נתח השוק שלה בארה"ב טיפס ל-44%

עפ"י נתונים של comScore, נתח השוק של סמסונג בארה"ב, המתחרה המרכזית של אפל, ירד בספטמבר ל-27.6% מכלל מכירות הסמארטפונים ■ לחברת LG נתח שוק של 9.4% בארה"ב

אייפון 6 / צילום:שי מזרחי
אייפון 6 / צילום:שי מזרחי

לאחר שעקפה שוב את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון השלישי, אפל מוכיחה שוב שהיא יצרנית הסמארטפונים המובילה בעולם. הפעם, ענקית הטכנולוגיה ניצחה את מתחרותיה במגרש הביתי שלה - בארה"ב. על-פי נתונים של חברת comScore, אפל כבשה נתח שוק של 43.6% ממכירות הסמארטפונים בארה"ב בספטמבר, הרבה יותר מסמסונג, המתחרה המרכזית שלה שנתח השוק שלה בארה"ב ירד ל-27.6%.

יצרניות סמארטפונים אחרות מסתפקות בנתח שוק הרבה יותר קטן. לחברת LG נתח שוק של 9.4% מכלל מכירות הסמארטפונים בארה"ב, בעוד מוטורולה, שהייתה יצרנית מכשירי הסלולר השנייה בגודלה בעולם ב-2006, מסתפקת בנתח שוק של 4.8% בלבד. חברת HTC עם נתח שוק קטן אף יותר בשיעור של 3.3%.

נזכיר כי בדוחות הרבעון השלישי שפרסמה לאחרונה אפל, היא רשמה הכנסות של 51.5 מיליארד דולר ורווח נקי של 11.1 מיליארד דולר או 1.96 דולרים למניה. זאת בהשוואה להכנסות של 42.1 מיליארד דולר ורווח נקי של 8.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עמד על 39.9% בעוד המכירות בעולם היוו 62% מכלל המכירות של החברה.