הנהלת הרכבת הקלה בי-ם מבקשת צו מניעה לשביתה מחר

(עדכון) - ההסתדרות: כ-70 נהגי הרכבת הקלה יפתחו מחר בשביתה, בטענה למבוי סתום במו"מ על תנאי העסקתם ■ החברה: "יו"ר הוועד ויו"ר ההסתדרות בירושלים מעוניינים בשביתה בכל מחיר מתוך אינטרסים זרים"

הרכבת הקלה בירושלים / צילום: איל יצהר
הרכבת הקלה בירושלים / צילום: איל יצהר

הנהלת הרכבת הקלה בירושלים הגישה לבית הדין האזורי לעבודה בעיר בקשה לצו מניעה כנגד כוונת ועד הנהגים וההסתדרות להשבית החל ממחר את הרכבת. הדיון בבקשה יתקיים הערב (ב') בשעה 21:30 בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בפני השופטת שרה ברוינר ישרזדה.

בבקשה נכתב כי מדובר ב"שביתה פסולה ובלתי מידתית, זאת למרות שהמשא-ומתן בין הצדדים מתנהל ברמות הגבוהות ביותר ולא הגיע למבוי סתום ולמרות הצעתה הכלכלית חסרת התקדים של הנהלת הרכבת הקלה - הענקת תוספות שכר מפליגות של למעלה מ-20% לשכר הנהגים. לא פחות זועק לשמיים העיתוי בו בחרה נציגות העובדים להשבית את פעילותה והאופן בו הודיעה על כך".

היום נודע כי כ-70 נהגי הרכבת הקלה בירושלים יפתחו מחר (ג') בשביתה, בטענה למבוי סתום אליו הגיע המשא-ומתן עם ההנהלה על הסדרת תנאי העסקתם. לפי הודעת ההסתדרות, הצעדים הארגוניים יחלו לאחר שלא נותרו כלים נוספים בידי הנהגים, המנהלים מזה חצי שנה משא-ומתן מול הנהלת הרכבת, שמתנהגת באטימות כלפיהם ומנהלת עמם משא-ומתן שלא בתום-לב. זאת, תוך שהיא מבקשת להנציח את אופני ההעסקה הנוכחיים בחברה ואת היות הנהגים עובדים שעתיים במשרות חלקיות, המשתכרים שכר נמוך.

לדברי הארגון, השבתת הקווים מגיעה לאחר התראות וחוזרות ונשנות מצד ההסתדרות ונציגי הנהגים, אך ללא הועיל.

דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, מסר: "אני קורא להנהלה להתעשת ולהפסיק את הפגיעה בצורת העסקת העובדים ובשכרם הירוד. מדובר בעובדים אחראים שנעתרו עד כה לכל הבקשות להימנע מצעדים ארגוניים, בתקווה שהדבר יביא לשיפור תנאי העבודה. הנהלת החברה הבטיחה ב-3.5 השנים האחרונות שהנהגים יקבלו תוספות לאחר שנחתום עמה על הסכם, אך היא מתנהלת באטימות ולא מביא לקידום הנושא. לא יעלה על הדעת שמפעיל רכבת קלה מקבל 6,700 שקל ברוטו בלבד, כשהוא לוקח איתו במשך כל היום 600 נוסעים ואחראי להם, כולל הסיכונים הביטחוניים לאורך המסלול. לא נוכל להמשיך ולסבול שכר ותנאי העסקה כאלה".

מהנהלת הרכבת הקלה בירושלים נמסר: "מדובר בהודעה תמוהה. אנו נמצאים בשיאו של משא-ומתן עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, במסגרתו הנחנו על השולחן הצעה חסרת תקדים להעלאת שכר משמעותית לנהגים, אף מעבר לשכר השעתי שיקבלו נהגי האוטובוס על-פי המתכונת החדשה. מדובר בהתנהלות שערורייית של יו"ר הוועד ויו"ר ההסתדרות בירושלים, שמעוניינים בשביתה בכל מחיר מתוך אינטרסים זרים, תוך אדישות מוחלטת לפגיעה הקשה והמיותרת בציבור הירושלמי, וזאת בתקופה כה רגישה בעיר".