מרב מיכאלי: 14 אלף שקל קנס למי שמטריד את מוקדי החירום

הצעת החוק של יו"ר סיעת המחנה הציוני קובעת כי אם הפנייה המטרידה למוקד החירום הובילה להקצאת משאבים בפועל, יוכל הקנס לטפס עד 75,600 שקל

מרב מיכאלי / צילום: שלומי יוסף
מרב מיכאלי / צילום: שלומי יוסף

על רקע גל הטרור הנוכחי, שמצריך תפקוד מירבי של מוקדי החירום של המשטרה ומד"א, עברה אתמול (ג') בקריאה ראשונה בכנסת הצעת חוק של ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), הקובעת קנס על סך 14,400 שקל על הטרדת מוקדי חירום לשווא.

כזכור, בימים הראשונים של פיגועי הדקירה שמציפים בשבועות האחרונים את המדינה, מחבל יהודי דקר 4 ערבים בדימונה, ומה שהתברר לאחר מכן הוא שאותו יהודי, מעורער בנפשו, התקשר למוקד 100 כדי לדווח על כוונתו לרצוח ערבים - אבל המוקדן הסיק שהוא לא רציני, והשיחה נשמעה לו מנותקת מהמציאות, וכן בשל העובדה שהמוקדים חוו שלל הטרדות ושיחות-סרק קודם לכן - פנייתו לא טופלה.

עוד מקרה מצער של תפקוד לקוי של מוקדי החירום היה בחטיפת שלושת הנערים באזור חברון לפני כשנה וחצי, כששיחת חירום של אחד הנערים מהמכונית החוטפת לא זוהתה כרצינית, ומוקד החירום לא הגיב כראוי. המקרה, נזכיר, הוביל לפתיחתו של המבצע הצבאי של צה"ל בעזה - "צוק איתן".

התיקון לחוק הטרדת מוקדי חירום שיזמה ח"כ מיכאלי, ושאליה הצטרפו חברי הכנסת עמר בר-לב וניסן סלומיאנסקי, אמור להפחית את מספר שיחות-השווא המשבשות את עבודת מוקדי החירום. אם הפנייה המטרידה למוקד החירום הובילה להקצאת משאבים בפועל, יוכל הקנס לטפס עד 75,600 שקל.

לדברי ח"כ מיכאלי, "למעלה מ-40% מהפניות שמגיעות למוקד החירום של המשטרה הן קריאות-שווא. במציאות הזו קשה מאד לזהות את קריאות האמת. זה באמת עניין של חיים ומוות - פעמים רבות חיי אדם מוטלים על הכף, והסחה של תשומת-הלב והמשאבים של מוקדי החירום מהמקרים האמיתיים מורידה מיכולתם לענות למי שבאמת זקוקות וזקוקים להם".

לדבריה, "כולנו רוצים משטרה קשובה, מהירה ויעילה - ואך צודק שמי שמנסה להפריע לכוחות הביטחון יישא בתוצאות. אני קוראת למשטרת ישראל לא לוותר לעצמה ולהקפיד על אכיפת החוק - בשביל עצמה ובשביל כולנו".