אילה חסון עוברת מערוץ 1 לחדשות 10: תגיש את "שישי"

חסון, ראש מחלקת החדשות של ערוץ 1, תחליף את טלי מורנו ואלון בן-דוד ותשמש גם כפרשנית ■ בן-דוד יגיש תוכניות חדשות בחברה ויעסוק ביצירת כתבות דוקומנטריות ■ מורנו תמשיך בהגשת המהדורה המרכזית

אילה חסון צילום: עודד פדידה
אילה חסון צילום: עודד פדידה

ראש מחלקת החדשות של ערוץ 1, אילה חסון, עוזבת את רשות השידור ועוברת לחדשות 10. חסון תגיש את התוכנית "שישי" ותשמש כפרשנית של חברת החדשות.

גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות 10, כתב לעיתונאי החברה: "חסון, מבכירי העיתונאים בישראל, שימשה בתחילת דרכה ככתבת לענייני משטרה ומשפט בערוץ הראשון, לאחר מכן מונתה לתפקיד הכתבת הפוליטת של הערוץ, ובשנים האחרונות מילאה את תפקיד הכתבת והפרשנית המדינית בו".

הגעתה של חסון לחדשות 10 היכתה גלים, לאחר שעורכת התוכנית "שישי", טלי בן-עובדיה, ביקשה לעזוב את תפקידה ועל-פי הודעת ערוץ 10 קיבלה כמה הצעות להמשך שיתוף-הפעולה עם חדשות 10.

חסון תחליף בקרוב את העיתונאים טלי מורנו ואלון בן-דוד, שמגישים זה קרוב לשלוש שנים את התוכנית "שישי". בן-דוד, הפרשן לענייני ביטחון של חדשות 10, צפוי בנוסף לתפקידו להגיש בקרוב תוכניות חדשות בחברה ולעסוק ביצירת כתבות דוקומנטריות עבור פרק הסדרות במהדורה המרכזית. מורנו תמשיך בהגשת המהדורה המרכזית.

חסון מגישה מאז 2008 את התוכנית המתחרה ל"שישי" בערוץ 1, "יומן", אשר זכתה לאורך השנים לנתוני צפייה גבוהים ברצועה. מאז חודשה הרצועה של מגזין ליל שבת בחדשות 10, בהגשת אלון בן-דוד וטלי מורנו, צמצמו אלה את הפער ואף גברו על ערוץ 1, ועם זאת עדיין לא הגיעו לנתוני הצפייה של "אולפן שישי" של חדשות 2.

חסון סירבה להגיב.

"השנה הקשה של חיי"

במכתב לעובדי חטיבת החדשות בערוץ 1 כתבה חסון: "אחרי 23 שנה מלאות עשייה בחטיבת החדשות של הערוץ הראשון, כמה מהן גם בתוכנית 'הכול דיבורים' ברשת ב', החלטתי לפרוש.

"השנה האחרונה, שבה מילאתי במקביל את תפקידי העיתונאיים לצד ניהול החדשות, הייתה אולי השנה הקשה של חיי. ולא בשל העומס העצום בעבודה. ולא בשל המחיר הכבד ששילמה משפחתי.

"אבל זו הייתה גם שנה ייחודית מלאת אתגרים שיכולנו להם. שנה שבה גם נחשפתי ביתר שאת אליכם, אל אותה קבוצת עובדים בכל שדרות העשייה. נהגים, מזכירות, מאפרות, טכנאים, במאים, לשונאית, עיתונאים, עובדים בחטיבת החדשות ועוד. קבוצה מסורה, חרוצה ומקצועית. ויש בשדרות העשייה הללו גם את האחרים.

"לכם, חברים ועובדים יקרים לי מאוד, אני מאחלת בכל ליבי שיקום איגוד שידור ציבורי ראוי לצופים, ושתמצאו בו את מקומכם.

"הודעתי הבוקר לחברי ועדת האיתור לתפקיד סמנכ"ל החדשות שאני מסירה את מועמדותי, והודיתי להם על האמון (נבחרתי לעלות לשלב הסופי). נענתי לפנייה של חדשות 10, שם אתרכז בעשייה האהובה עליי - עבודה עיתונאית.

"אני כבר חשה צביטה בלב וגעגוע. המקום הזה היה לי בית אהוב ויקר. מאחלת לראויים שבכם המשך עשייה", לשון המכתב של חסון לעובדים.