קבוצת פוקס: המכירות עלו ב-15%; הרווח התפעולי צנח ב-59%

התרחבות פוקס הקפיצה את המכירות ברבעון ל-304.7 מיליון שקל ■ הראל ויזל: "ספטמבר היה חודש קשה לכולם" ■ הקבוצה תשיק את קולקציית הילדים של אמריקן איגל בפורמט "חנות בתוך חנות"

הראל ויזל / צילום: איל יצהר
הראל ויזל / צילום: איל יצהר

ההתרחבות המואצת של קבוצת פוקס משפרת את השורה העליונה של הקבוצה אך פוגעת ברווחים. מכירות האופנה של קבוצת פוקס גדלו ברבעון השלישי של 2015 ב-38.3% והסתכמו ב-348.6 מיליון שקל (כולל מכירות אמריקן איגל שפוקס אינה מאחדת בדוחות), אך הפעילות כולה עברה ברבעון להפסד תפעולי שהסתכם ב-4.8 מיליון שקל. ברבעון המקביל אשתקד הניבה פעילות זו רווח תפעולי של 2.5 מיליון שקל.

הנסיקה של פוקס במכירות מגיעה הודות למותגים החדשים, שנכנסו לקבוצה וכוללים את רשת הנעליים והאקססוריז צ'ארלס & קיט, מנגו ונייקי, שהחלו לפעול במסגרת הקבוצה בראשית השנה הנוכחית, וכן כתוצאה מגידול בפעילות מותג הילדים האמריקאי דה צ'ילדרנס פלייס.

בקבוצת פוקס אומרים כי המעבר להפסד תפעולי נובע מעלייה בהוצאות המכירה בשל הגידול בשטחי המסחר, ובשל השקת מותגים חדשים. ההפסד נגרם גם מירידה בשיעור הרווח התפעולי במגזר זה מ-59.3% ל-56.8%.

לדברי הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי קבוצת פוקס, "חודש ספטמבר היה חודש קשה לכל השוק, והוא השפיע לרעה על התוצאות הסופיות ברבעון השלישי. אני בטוח ומשוכנע שהקבוצה תעשה הכול לחזור לרווחיות גם במגזר זה בתקופה הקרובה".

הכנסותיה של קבוצת פוקס ברבעון השלישי צמחו ב-15% והסתכמו ב-304.7 מיליון שקל. עלות המכירות עלתה בשיעור חד של 23.5% והסתכמה ב-137.2 מיליון שקל. כתוצאה מכך הרווח הגולמי עלה בשיעור נמוך יותר (8.9% בלבד), ושיעורו מהמכירות עמד על 55%; זאת לעומת שיעור של 58% ברבעון המקביל אשתקד.

השחיקה ברווח הגולמי, לצד עלייה בהוצאות המכירה והשיווק, שחקו את הרווח התפעולי של הרשת, וזה צנח ב-59% והסתכם ב-3.9 מיליון שקל בלבד (1.3% מהמכירות); זאת לעומת רווח תפעולי של 9.5 מיליון שקל (3.6% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

את השורה התחתונה חתמה קבוצת פוקס עם ירידה של 28% ברווח הנקי ל-12.9 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 18 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2014.

תוצאות פוקס 11-15
 תוצאות פוקס 11-15

קולקציית ילדים של אמריקן איגל

בתוך כך, פוקס דיווחה היום (ג') כי תשיק את קולקציית הילדים של מותג האופנה אמריקן איגל ב-11 מתוך 38 חנויות הרשת בארץ, בקונספט של "חנות בתוך חנות". פינות המכירה, שישתרעו על שטח של 80 מ"ר כל אחת, יציעו קולקצייה לבנים ולבנות במידות 16-4.

- האם קולקציית הילדים של אמריקן איגל לא תפגע במכירות אופנת הילדים של מנגו, פוקס ודה צ'ילדרנס פלייס?

ויזל: "שוק בגדי הילדים בישראל נאמד, להערכתי, ב-3 מיליארד שקל. זה שוק רווי תחרות עם כ-25-30 שחקנים. שחקן משמעותי נוסף שייכנס, יכול להשפיע רק במעט על כל אחד מהשחקנים הקיימים".

- כמה חנויות של המותג פוקס בכוונתכם לסגור?

"אין מספר שבו אני יכול לנקוב בו. במהלך 2016 החוזים במקומות מסוימים מגיעים לסיום, ובכוונתנו לבדוק את הרווחיות של כל אחת מהחנויות. על פניו, 97%-98% מהחנויות מרוויחות כסף, מספר חנויות בודדות מאוזנות, ואני אעשה הכול כדי לדאוג שכול החנויות הפועלות ירוויחו כסף".

- האם בדיונים עלה תרחיש של סגירת חנויות, ועל כמה דובר?

"לא. אנחנו עובדים על תוכנית העבודה של 2016".

- האם בכוונתכם לסגור את הפעילות בחו"ל?

"לא, חד-משמעית. הפעילויות הן על-ידי זכיינים. יש מספר מדינות, שבגלל משברים שלא קשורים אלינו נסגרות בהן פעילויות, כמו משבר הרובל ברוסיה שבעקבותיו יצאנו מהמדינה. בכל מקום שבו נוכל להרוויח כסף - נפעל, ולהפך".