וואווי: טעינה של 48% מסוללת הסמארטפון - בתוך 5 דקות

החברה הסינית הציגה גם טכנולוגיה (ברמת אב טיפוס) לטעינה מהירה בסוללה לשעונים חכמים - 88% תוך 2 דקות

חברת וואווי (Huawei) הסינית הציגה טכנולוגיה (ברמת אב טיפוס) לטעינה מהירה בסמארטפונים. החברה הציגה את הטעינה המהירה שלה בסוללה בקיבולת 3000 מיליאמפר. סוללות בקיבולת הזו נמצאות בחלק גדול של סמאטרפונים עם מסך גדול. וואווי הצליחה לטעון 48% מהסוללה בתוך פחות מ-5 דקות.

וואווי גם הדגימה כיצד היא טוענת במהירות סוללה בקיבולת קטנה יותר (600 מיליאמפר). כאן היא הצליחה לטעון 68% מהסוללה בתוך 2 דקות. סוללות בקיבולת הזו מתאימות יותר לשעונים חכמים ופחות לסמארטפונים.

עד שנראה את טכנולוגיית הטעינה המהירה של וואווי בסמארטפונים שלה, כנראה יעבור זמן. המטען של וואווי גדול מאוד במבנה שלו והוא צריך להיות מתאים לשימוש מסחרי.

טכנולוגיית הטעינה המהירה הקיימת היום בשוק ברמה מסחרית היא Quick Charge 2.0. הטכנולוגיה הזו קיימת ברוב סמארטפוני הדגל הנמכרים בשוק. טכנולוגיה זו מבית קוואלקום, מסוגלת לטעון 50% מהסוללה בתוך 40 דקות (סוללה בקיבולת 3000 מיליאמפר). קוואלקום כבר הציגה טכנולוגיה חדשה יותר - Quick Charge 3.0, אשר יעילה ב-38% יותר מהדור הקודם.

יצרניות הטכנולוגיה, כמו וואווי, קוואלקום ו-StoreDot הישראלית הבינו, שכרגע קשה לשפר את זמן העבודה של הסוללה בסמארטפונים, הפתרון שלהן הוא לאפשר טעינה מהירה, בזמן שיושבים בבית הקפה או ממתינים בתור בקופה. כך שהמשתמש יכול לעבוד עם הסמארטפון, מבלי שהסוללה תיגמר לו באמצע היום.