להתראות, ביצת פברז'ה: מסעדת "מול ים" נסגרת לצמיתות

לאחר השריפה שכילתה את מסעדת היוקרה "מול ים" לפני 4 חודשים, הודיע כעת הבעלים, שלום מחרובסקי, כי היא לא תיפתח שוב לפעילות

זהו יום עצוב מאוד למסעדנות הישראלית: לאחר השריפה שכילתה את מסעדת היוקרה "מול ים" בחודש יולי האחרון, הודיע כעת הבעלים שלום מחרובסקי כי המקום לא ישוב לפעילות, אלא ייסגר לצמיתות.

"בארבעת החודשים האחרונים עסקתי בפרויקט המורכב של שיקום 'מול ים' מהשריפה שהתחוללה בה בחודש יולי", מוסר מחרובסקי. "עם זאת, בחלוף הזמן השתנתה נקודת מבטי, והגעתי להחלטה אישית להקדיש עצמי לאתגרים עסקיים חדשים ושונים, ולא לפתוח מחדש את המסעדה".

מחרובסקי החל את דרכו בענף המסעדנות בסטקיית "מי ומי" המוכרת. את "מול ים" הוא הוביל לא פחות מ-20 שנה, שבמהלכן הפך אותה לאחת המסעדות הנחשבות ביותר בישראל.

"'מול ים' מילאה כל יום בחיי", מספר מחרובסקי. "במהלך השנים התגאיתי בעמידה בראש צוות מסור ומקצועי, שהוביל דרך בהגשה עקבית של מטבח עילי בסטנדרטים בלתי מתפשרים של מצוינות ואיכות לרבבות לקוחותינו. כמסעדה ראשונה מסוגה זכינו בסיפוק לראות מחד כיצד הדרך שהתווינו מהווה אבן-פינה לסצינה קולינרית ישראלית נפלאה, ומאידך להתכבד בגושפנקה מקומית ובינלאומית חסרת תקדים, שבשיאה הזכות להיכלל ברשימת המדריך היוקרתי למסעדות הטובות בעולם, Le Grandes Tables du Monde.

השריפה הייתה עבור מחרובסקי טריגר להרהר מחדש באפשרויות קיום המסעדה, והוא החליט כי בתום שני עשורי פעילות הוא אינו מאותגר מספיק ב"מול ים", וכי הגיעה העת להמשיך הלאה לכיוונים שאינם קשורים בהכרח לענף המסעדנות.

"אני מעוניין עכשיו להמשיך וללכת למקומות חדשים. במשך 20 שנה עשיתי ב'מול ים' כל מה שחשבתי ורציתי לעשות, ואני פשוט לא מאותגר יותר", אומר מחרובסקי.

השף של "מול ים", יורם ניצן, שליווה את מחרובסקי 17 שנים במסעדה, ימשיך אף הוא הלאה. על-פי מחרובסקי, הוא מקבל הצעות עבודה רבות. "ניצן היה לי לבן, והוא עדיין כמו בן. אני משער שכעת הוא ייאלץ להדוף הרבה מאוד הצעות עבודה".

גם אחרי השריפה לא הפסיקו לקוחות רבים להתקשר למחרובסקי ולשאול מתי תשוב "מול ים" לפעילות - בהיותה אחת ממסעדות היוקרה היחידות בישראל ברמתה. "השריפה של 'מול ים' הפכה לצרת רבים", אומר מחרובסקי בהתייחסו לשיחות הטלפון הרבות שקיבל מלקוחות, "אבל החלטתי שלא להמשיך. בכל מקרה, היה לי כיף לא נורמלי במהלך השנים האלה, ואני מודה לכל הלקוחות שלי לאורך הדרך".

המסעדה השנייה של משפחת מחרובסקי, "פיר 23", נמצאת אף היא בנמל תל-אביב, בסמוך למקום בו פעלה "מול ים". גם "פיר 23" נשרפה כליל לפני כשנתיים, אך שבה לפעילות בחודשים האחרונים.

לפי מחרובסקי, "פיר 23" תמשיך לפעול כרגיל, ללא קשר להפסקת הפעילות של "מול ים". כמו כן, המשפחה מתכננת להרחיב בעתיד את "פיר 23" לסניפים נוספים.