נסיכת הקרח

יום אחרי שביורק חגגה יום הולדת 50, ערוץ 8 משדר סרט על הזמרת המוערכת

ביורק / צילום: מתוך האתר הרשמי של ביורק
ביורק / צילום: מתוך האתר הרשמי של ביורק

"ביורק", יום א' 22:00, ערוץ 8

האי הקר הזה שלמרות שהיה הראשון בתולדות האנושות לכונן פרלמנט, היה מוכר בעבר בעיקר כאכסנייה לגייזרים ועתה נודע באיבתה הגלויה של ממשלתו לישראל, הוא זה שהביא לנו את ביורק, יוצרת וזמרת מוערכת שהייתה אחת התופעות המרעננות בניינטיז, רגע אחרי שפרשה מה"שוגר קיובס" (1992), ופצחה בקריירת סולו מוצלחת למדי.

אין כאן גילויים חדשים, ודאי שלא דרמטיים, אודות הגברת, מה שמפנה את הזרקור למועד השידור, יום אחרי שהיא חגגה (בשבת) יום הולדת 50.

במציאות של פופ נשי, שנמתח בין ריהאנה למיילי סיירוס, לא צריך להיות מעריץ גדול של ביורק כדי להתגעגע לזמרות שהייתה להן קודם כל מוזיקה ורק אחר-כך פרובוקציה.

מי שירצה עוד כמה פכים על ניינטיז ומוזיקה, מוזמן להישאר באותו הערוץ ל"ברוכים הבאים לשנות ה-90" (22:55).

על גברים וכלבים

"על נשים, גברים וחיות אחרות", יום א' 23:06, ערוץ yes1

הנה לכם מעשה סיראנו דה ברז'רק (או "רוקסן" או כל אחד מהעיבודים הרבים שהשראתו של המקור הצרפתי מהמאה ה-17): וטרינרית חביבה, נבונה, נמוכה ומעט שמנמנה (ג'נין גארופלו), מחליטה לפתות את גבר חלומותיה בעזרת חברתה היפה (אומה תורמן). מכאן העלילה מסתבכת כל הדרך עד לסוף הרומנטי.

למה אני מתעכב על קומדיה רומנטית כמעט-בנאלית? כי לפעמים נדמה לי שכוחה של הנוסחתיות האמריקאית הוא דווקא במיינסטרים שלה: סרטים שכמעט אין מה לכתוב עליהם בעיתון, אבל שכיף לגלות על המסך בשעה האחרונה של היממה הראשונה בשבוע. לחייך ולקוות שיהיה שבוע טוב.

תשיגו לו את שר החינוך

"אורלי וגיא", יום א' 8:40, ערוץ 10

מעשה בילד שנראה דווקא נבון שהחליט למחות נגד שיעורי-הבית, ובמקום בדרך הישנה והטובה של העתקה, נניח, פנה לשר החינוך. והנה בבוקר הוא יושב באולפן של "אורלי וגיא" (עם מירכאות ובלעדיהן), ועל הקו עולה אחד בשם נפתלי בנט, שר חינוך בשבילכם - ומשוחח איתו באריכות. אחר-כך אנחנו מקוננים על אובדן הסמכות ההורית, על דור של טמאגוצ'ים שגדל כאן ודי אם יצפצף כשהוא צריך משהו.

לא על הילד יוצא הקצף שלי, חלילה, אלא על מי שהופכים נושא שפעם היה נסגר בנזיפה קלה מצד הורה או מורה למשהו שמדברים עליו בטלוויזיה עם שר החינוך, ששמח על ההזדמנות להיחשף באור הפופוליסטי והקליל הזה. בוקר טוב ישראל.