נעילה שלילית בבורסה; מניית חלל תקשורת זינקה 9.5%

ערוץ 2: נתניהו מתכוון להתנגד לעסקת סלקום-גולן טלקום ■ בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') במגמה שלילית, בהתאם למגמה בבורסות אירופה, ולאחר פתיחה חיובית בוול סטריט. באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת. מחזור המסחר בתל-אביב הסתכם בכ-1.3 מיליון שקל.

בנימין נתניהו מנסה להבטיח את כהונתו לשנתיים נוספות: ראש הממשלה ינסה לשכנע את שר האוצר, משה כחלון, להקדים את אישור תקציב המדינה לשנים 2017-2018 לחודש אפריל הקרוב. מדובר בניסיון לאשר את התקציב בקריאה ראשונה במליאת הכנסת שמונה חודשים לפני הזמן הקבוע בחוק, במטרה להבטיח את יציבות ממשלת נתניהו לשנתיים נוספות. המהלך יקנה לראש הממשלה שקט קואליציוני, יחסוך לו מאבקים פוליטיים וגם יפחית את הסחטנות, אך מנגד, לא בהכרח יתרום למשק ואף יחליש את שר האוצר. [לסיפור המלא]

בנק ישראל הותיר היום את ריבית חודש דצמבר על כנה ברמה של 0.1%. מדובר בהחלטה צפויה, בהתאם למדיניות המוצהרת של הבנק בחודשים האחרונים ובראייה קדימה.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי באפסילון, מציין כי "השוק ממתין ל'קריאת כיוון' מצד נתוני המאקרו או המיקרו ולכן הוא נסחר בטווח צר. אני מניח שגם הודעת הריבית היום לא צפויה לשנות את המגמה. מאחר ותמונת המאקרו המקומית מצביעה על האטה משמעותית בצמיחת המשק, המשקיעים מגיבים לדוחות החברות כמו הבנקים שהציגו תוצאות סבירות לצד חברות האופנה שרשמו ירידה חדה ברווחיהן".

דירקטוריון הבורסה הודיע אתמול כי החליט לקבוע בכללי המדדים כי תקרת המשקל של מניה שתיווסף למדדים ת"א-25, ת"א-75 ות"א-100 לא תעלה על 4%, זאת עד ליישום הרפורמה הצפויה במדדי המניות. בתוך כך, הבורסה הודיעה כי מיילן תצורף למדד ת"א-25, למדד ת"א-100 ולמדד ת"א-מאגר בתחילת המסחר ביום ג', 15 בדצמבר 2015, עדכון המדדים החצי שנתי של הבורסה.

אמש דווח בערוץ 2 כי ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו מתכוון להתנגד לעסקת סלקום -גולן טלקום. על-פי הדיווח, בשיחות סגורות אמר נתניהו שמיכאל גולן עושה סיבוב על המדינה ושאסור לאשר את העסקה, מכיוון שהוא לא עמד בהתחייבויות שלו. נציין גם את פרטנר ואת בזק , המחזיקה בפלאפון.

חלל תקשורת התאוששה מעט לאחר שאיבדה אתמול כשליש משוויה לאחר שדיווחה בשבת על אובדן הקשר עם הלוויין "עמוס 5".

חברת הביוטכנולוגיה הישראלית קדימהסטם הודיעה היום על חתימת הסכמי השקעה בהיקף של כ-1.8 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]