הטיפ היומי: מניה חדשה בבורסה עם מכפיל נמוך ואטרקטיבי

JP מורגן ממליץ לקנות את מיילן ומעריך שהיא יכולה לזנק ביותר מ-20%

חברת התרופות מיילן / צילום: אתר החברה
חברת התרופות מיילן / צילום: אתר החברה

חברת התרופות מיילן  נסחרת במקביל בנאסד"ק (סימול: MYL) ובת"א, לפי שווי של 25 מיליארד דולר. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת בעיקר תרופות גנריות.

הפוקוס של המשקיעים חוזר כעת ליסודות הכלכליים של מיילן, לאחר שהצעת הרכש של החברה לבעלי המניות של פריגו נכשלה. אנחנו מזהים אפשרות לאפסייד במניה בזכות שילוב של כמה גורמים: תוצאות משופרות ביחס לתחזיות, הקצאת ההון, ובסופו של דבר גם התרחבות המכפילים. בטווח הקצר אנחנו מצפים עדיין ללחץ מסוים על המניה, בשל שינויים בבסיס המשקיעים במיילן - בעלות המניות אבוט וטבע, שמחזיקות ב-18% ממיילן במצטבר, מבקשות להקטין את ההחזקות שלהן בחברה. לאור המכפיל הנמוך, אנחנו רואים במיילן סיפור אטרקטיבי.

מיילן היא חברה גנרית מובילה עם פייפליין (צבר תרופות בפיתוח) אטרקטיבי, שיכול להוביל לצמיחה בשיעור דו-ספרתי ברווח הנקי למניה. לדעתנו, עסקיה הגנריים של מיילן מוערכים בחסר ויכולים לייצר צמיחה אורגנית נאה, כשהתרופות בפיתוח יגיעו לשוק. בפרט, אנחנו מזהים הזדמנות משמעותית למיילן בגרסה הגנרית לתרופה Advair, שעשויה להיות מושקת בשנת 2017.

למיילן יש גם פלטפורמה גנרית חזקה של תרופות שניתנות בהזרקה, ואנו צופים מכירות של מעל 1 מיליארד דולר בתחום זה ב-2018. כל הגורמים האלה יחד מובילים לכך שאנו מצפים ממיילן לייצר צמיחה חד-ספרתית בהכנסות ודו-ספרתית ברווח למניה, על בסיס אורגני.

חוץ מהגנריקה, יש למיילן גם תרופה מקורית, EpiPen, זריקה לטיפול באלרגיות חמורות שנמכרת בכ-1 מיליארד דולר וממשיכה להציג צמיחה ומעמד מוביל בשוק. לאור ההתפתחויות האחרונות בשוק (הסרה מהמדפים של תרופה מתחרה, והעובדה שטבע ציינה כי לא תוכל להשיק גרסה גנרית לאפיפן לפחות עד המחצית השנייה של 2016), אנחנו מעריכים שיש אפשרות לרווח למניה גבוה יותר מהתחזית הנוכחית ב-2016, ואולי אף לאחר מכן.

אנחנו מצפים ממיילן להישאר פעילה בתחום הפיתוח העסקי ולהמשיך לבנות את נוכחותה הגנרית מחוץ לארה"ב, באמצעות רכישות שיתרמו לרווח הנקי למניה.

אנו חוזרים לסקר את מניית מיילן בהמלצת "תשואת יתר", וקובעים לה מחיר יעד של 62 דולר - 21.9% מעל מחיר השוק.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, ג'יי.פי מורגן

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם