חברת החשמל דורשת להדיח את מנכ"ל מיזם הסיבים

לאחר 8 חודשים שבהם לא מונה סמנכ"ל כספים, החליט מנכ"ל החברה דני לאובר למנות לתפקיד את אורי ליכט, בניגוד לדעתם של השותפים במיזם שהתנגדו למינוי ■ חברת החשמל, השותפה העיקרית במיזם, דורשת לסיים את תפקידו של לאובר כמנכ"ל זמני ולמנות מנכ"ל אחר במקומו

דני לאובר / צילום: תמר מצפי
דני לאובר / צילום: תמר מצפי

משבר עמוק במיזם הסיבים האופטיים "אנלימיטד": לאחר 8 חודשים שבהם לא מונה סמנכ"ל כספים, החליט מנכ"ל החברה דני לאובר למנות לתפקיד את אורי ליכט, וזאת בניגוד לדעתם של השותפים במיזם שהתנגדו למינוי. כעת נודע ל"גלובס" כי חברת החשמל, השותפה העיקרית במיזם, דורשת לסיים את תפקידו של לאובר כמנכ"ל זמני ולמנות מנכ"ל אחר במקומו.

עד לאחרונה שימש ליכט כאנליסט בחברת IBI, וסיקר בין היתר את תחום התקשורת. הוא חסר ניסיון כסמנכ"ל כספים, אבל בתפקידו הקודם הביע תמיכה בולטת במיזם, "חתך" את ההמלצה לבזק ואף העריך כי הוא צפוי לפגוע בחברה באופן קשה - מה שלא קרה. להיפך, בזק התחזקה מאוד ומיזם הסיבים נמצא במשבר גדול.

למרות חוסר ניסיונו ולמרות התנגדות נחרצת מצד השותפים הישראלים, החליט לאובר כאמור למנות אותו לתפקיד. ובמילים אחרות: ויה אירופה וסיסקו, בעלות השליטה בדירקטוריון, הצליחו לכפות את המינוי של ליכט. בתגובה דורשת כעת חברת החשמל להחליף את לאובר. נציין כי זו לא הפעם הראשונה שדרישה כזו עולה בדירקטוריון המיזם, אך ויה אירופה, ובעיקר היו"ר שלה ג'ונאס בירגרסון, ניצלו את הרוב שיש להם בדירקטוריון ומנעו את החלפתו.

הדרמה הזו חושפת את הקרע העמוק בין השותפים במיזם ועד כמה הוא רעוע, עד כדי שמתגברים סימני השאלה לגבי סיכוייו להמשיך ולפעול.

ממיזם אנלימיטיד נמסר בתגובה כי "IBC נמצאת בתנופת פריסה משמעותית, ובכל יום מצטרפים אליה עוד ועוד לקוחות מרוצים. צר לנו שבעת הזאת יש גורמים המנסים לפגוע במיזם חשוב זה ולהוציא דיבתו רעה".