חברת האבטחה והניקיון "ביטחון לאומי" קורסת - 170 עובדים יפוטרו

החברה נקלעה לחובות של כ-8.5 מיליון שקל לנושים שונים ובהם לעובדים ■ ביהמ"ש מינה את עו"ד ליאור מזור כמפרק זמני לחברה

עובדת ניקיון / צלם: איל יצהר
עובדת ניקיון / צלם: איל יצהר

"ביטחון לאומי 1992", אחת מחברות האבטחה והניקיון הגדולות והוותיקות בצפון, קורסת, וכ-170 עובדים מאבדים את מקור פרנסתם.

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אלכסנדר קיסרי, מינה לאחרונה את עו"ד ליאור מזור כמפרק זמני של "ביטחון לאומי" מחיפה, לאחר שזו נקלעה לחובות כבדים של כ-8.5 מיליון שקל לנושים שונים ובהם לעובדים.

"ביטחון לאומי 1992", קיימת יותר מ-20 שנה, ובעליה הם מוטי ויחיאל דהן. ההחלטה על מינוי המפרק הזמני התקבלה בעקבות בקשה שהגישו 13 מבין 200 העובדים לבית המשפט.

"המדובר בחברה שהגיעה לסוף דרכה במתכונתה הנוכחית, כאשר אין בידיה לפרוע את חובותיה לנושים השונים, ובהם למבקשים", נכתב בבקשה להקפאת הליכים של החברה.

יחד עם זאת, המבקשים הוסיפו וכתבו בבקשה כי "פעילותה רבת-השנים של החברה, נכסיה, כמו גם העובדה שקשורה היא בהסכמים עם חברות ענק דוגמת תנובה ושטראוס, מאפשרת למכור את פעילותה של החברה לצד שלישי תמורת ערך לא מבוטל, שניתן יהיה לממש לטובת נושי החברה בכפוף להמשך פעילותה".

השופט קיסרי החליט כי המסלול הנכון לחברה הוא פירוק זמני, ולא הקפאת הליכים. לאחר המינוי ביקש המפרק הזמני, עו"ד מזור, לפטר 170 מתוך כ-200 העובדים.

בבקשה שהגיש עו"ד מזור נטען כי הסיבה לבקשת הפיטורים היא שבקופת החברה אין די כסף לשלם לעובדים, והיא עלולה להיקלע להפעלה גירעונית. בית המשפט נעתר לבקשת המפרק.