מצלאוי עדיין מפסידה: "עמידה בהתחייבויות כפופה לתוכניות"

כך כותבים רואי החשבון של חברת הנדל"ן בדוחותיה לרבעון השלישי, שמצביעים על הפסד של 18 מיליון שקל מתחילת השנה ■ למצלאוי פירעון אג"ח בהיקף 113 מיליון שקל עד יוני 2017

סמי מצלאוי / צילום: איל יצהר
סמי מצלאוי / צילום: איל יצהר

מצבה הפיננסי של חברת הנדל"ן מצלאוי ממשיך להיות מאתגר. בדוחות הרבעון השלישי של החברה שפורסמו אמש, מפנים רואי החשבון שלה את תשומת לב המשקיעים לפירעון אג"ח בהיקף של 113 מיליון שקל הנדרש להתבצע במהלך השנה וחצי הקרובות (עד יוני 2017).

"היכולת להתמודד עם פירעון זה מתבססת על תוכניות ההנהלה לשיפור נזילותה, בין היתר באמצעות מימוש נכסים להשקעה, קבלת מימון והלוואות חדשות וייצור מזומנים מהפעילות השוטפת", כותבים רואי החשבון. "יכולתה של מצלאוי לעמוד בהתחייבויות כפופה להתממשות אותן תוכניות של ההנהלה, שמעריכה כי החברה תמשיך לפעול ותעמוד בהתחייבויותיה בעתיד הנראה לעין".

למצלאוי, שבשליטת המנכ"ל סמיר מצלאוי, שלוש סדרות אג"ח בהיקף של כ-200 מיליון שקל, הנסחרות בטווח תשואות של 9%-12%. בחודש פברואר האחרון הורידה חברת מידרוג את דירוג החוב של מצלאוי בשתי דרגות, מ-Baa1 ל-Baa3 - דרגה אחת מעל דירוג "השקעה ספקולטיבית", והכניסה אותו לרשימת מעקב (Credit Watch) עם השלכות שליליות. הורדת הדירוג נעשתה על רקע "שחיקה בהיקף ההון העצמי של החברה ויחסי האיתנות שלה", וכן בעקבות "שחיקה ועיכוב מסוים בפרויקטים ביחס למה שהוצג בדירוגים קודמים".

עוד מציינים רואי החשבון בדוחות, כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה מצלאוי תזרים חיובי מפעילות שוטפת בסך כ-24 מיליון שקל, בעיקר בזכות מקדמות שהתקבלו מרוכשי דירות. אולם הם מוסיפים כי "להערכת החברה, אין ודאות כי תזרימי המזומנים מפעילות שוטפת ימשיכו להיות חיוביים".

במצלאוי מסבירים כי "יתרות הנזילות של החברה נשחקו, בין היתר כתוצאה מדחייה בהתחלת פרויקטים של פיתוח מקרקעין (בשל עיכוב בירוקרטי בהליכים), וכפועל יוצא מכך - האטה בקצב סיום פרויקטים במגזר פיתוח מקרקעין וקיטון במסירת דירות במהלך השנים 2014 ו-2013".

צופה תזרים מייזום קרקעות ודירות

מניית מצלאוי איבדה כרבע מערכה בשנה החולפת, ומשקפת לחברה שווי של כ-50 מיליון שקל. בסיכום הרבעון השלישי הפסדי החברה התקרבו ל-7 מיליון שקל, והצטברו ל-18 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, אחרי הפסד שנתי של 20 מיליון שקל ב-2014. למרות צמיחה בהכנסות, של 20% ברבעון השלישי ל-47 מיליון שקל, ובין ינואר-ספטמבר ב-32% ל-170 מיליון שקל, מצלאוי סבלה משחיקה ניכרת ברווחיות הגולמית והגדילה את הפסדיה התפעוליים.

למצלאוי התחייבויות שוטפות של 467 מיליון שקל, בעוד שבקופתה מזומנים בהיקף של 9 מיליון שקל בלבד, ומזומנים ופקדונות משועבדים ובנאמנות בהיקף של 89 מיליון שקל נוספים. מדוח תזרים המזומנים שמציגה החברה עולה כי את עיקר התזרים היא צופה מפרויקטים של ייזום קרקעות ודירות למגורים - בהיקף של 28 מיליון שקל עד סוף 2015 ועוד 56 מיליון שקל בשנה הבאה. מנגד היא עתידה להציג עלויות הנהלה, שיווק ואחרות ב-2016 בהיקף של 20 מיליון שקל.

תוצאות מצלאוי
 תוצאות מצלאוי