הושג סיכום עם הנאמנים: אלשטיין יזרים ל-IDB כסף בהלוואת בעלים

בעל השליטה יזרים בימים הקרובים 215 מיליון שקל לאי.די.בי פתוח בדרך של הלוואת בעלים, ולא באמצעות הנפקת זכויות או הנפקת מניות לציבור, כפי שהציע בתחילה

אדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי
אדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי

בתום ימים של משא ומתן, דיווחה היום חברת אי.די.בי פתוח כי הושגו הסכמות בין בעל השליטה אדוארדו אלשטיין, לבין נאמני הסדר החוב של אי.די.בי אחזקות (החברה האם לשעבר של אי.די.בי פתוח), בנוגע לדרך הזרמת ההון הקרובה לחברה.

שני הצדדים סיכמו היום, כי אלשטיין יזרים בימים הקרובים 215 מיליון שקל לאי.די.בי פתוח בדרך של הלוואת בעלים, ולא באמצעות הנפקת זכויות או הנפקת מניות לציבור, כפי שהציע בתחילה.

במקביל הסכימו הנאמנים לדחות עד לסוף חודש מארס (קרי בשלושה חודשים) את המועד בו אמור אלשטיין להגיש את הצעת הרכש הראשונה למניות הציבור באי.די.בי פתוח בהיקף של לפחות 256 מיליון שקל, במסגרת הסדר ביניים.

כך תיפתח בפני הצדדים מסגרת זמן ארוכה יותר להשלים את המשא ומתן על החלפת שתי הצעות הרכש, בהיקף כולל של 512 מיליון שקל. אלשטיין מחויב להגיש את ההצעות הללו לציבור, בהזרמה של אותו הסכום ישירות לאי.די.בי תמורת הקצאת אג"ח החברה לבעלי המניות מהציבור ורכישת יתרת אחזקותיהם בסכום שטרם נקבע.

דחייה בשלושה חודשים גם תעניק לשני הצדדים מרחב זמן לבחינת ההתקדמות בתהליך למכירת מניות השליטה (55%) בכלל ביטוח, והמשמעויות הכרוכות בכך עבורם.

אי.די.בי מסרה היום כי הסדר הביניים והמתווה להזרמה חלופית טעונים עדיין את אישורה של אסיפת בעלי המניות של החברה ברוב מיוחד, וכי בכוונת נאמני ההסדר והחברה לבקש מבית המשפט להורות על כינוסה של האסיפה הכללית כבר בימים הקרובים לצורך זה.