סודהסטרים נאלצה לעדכן את התגמולים למנכ"ל דניאל בירנבאום

התגמולים שמבקשת החברה לאשר למנכ"ל עוררו את כעסו של גורם בשוק ההון, שאמר ל"גלובס" כי בירנבאום אחראי לכישלון החברה, "ועכשיו החברה מבקשת להקצות לו סדרה חדשה של אופציות, שבעקבותיה האופציות שבידיו יהוו כמעט 6% מהחברה"

דניאל בירנבאום / צלם: איל יצהר
דניאל בירנבאום / צלם: איל יצהר

בעקבות פניות של בעלי מניות לחברת סודהסטרים בנוגע לנושאים שיעמדו להצבעה באסיפת בעלי המניות הקרובה, ודיונים שנערכו בין החברה לבעלי המניות, פרסמה אתמול סודהסטרים זימון מעודכן לאסיפה. בין היתר, החברה מבצעת עדכונים מסוימים בתגמולים שהיא מבקשת לאשר למנכ"ל דניאל בירנבאום.

עם זאת, השינוי המרכזי נוגע דווקא לבחירה מחודשת של הדירקטורים בחברה ולביטול מנגנון הדירקטוריון המדורג, כך שכל חברי הדירקטוריון יועמדו מדי שנה לבחירה מחודשת.

מסודהסטרים נמסר בתגובה כי "בעקבות משובים ושיחות עם בעלי המניות שהתקבלו לאחר זימון האסיפה הכללית, החברה פרסמה עדכון לזימון הכולל הרחבת דירקטוריון החברה, ביטול מנגנון הבורד המדורג ותיקון לחבילת האופציות של המנכ"ל".

התגמולים שמבקשת החברה לאשר למנכ"ל עוררו את כעסו של גורם בשוק ההון, שאמר ל"גלובס" כי בירנבאום אחראי לכישלון החברה, "ועכשיו החברה מבקשת להקצות לו סדרה חדשה של אופציות, שבעקבותיה האופציות שבידיו יהוו כמעט 6% מהחברה".

סודהסטרים, המייצרת ומשווקת מערכות ביתיות למשקאות מוגזים, נסחרת כיום בשווי של כ-305 מיליון דולר - ירידה של כ-80% מהשיא שבו נסחרה ב-2011. השינויים בתגמולים שסודהסטרים מבקשת לאשר לבירנבאום כוללים צמצום של האופציות שיוקצו לו במקרה שתושג "השקעה אסטרטגית" בסודהסטרים, שהיקפה לפחות 25 מיליון דולר - מ-200 אלף אופציות ל-100 אלף, אשר יבשילו בהדרגה במשך שנתיים.

שינוי אחר נוגע להבשלת האופציות שהחברה מבקשת להקצות לבירנבאום בלי קשר להשקעה האסטרטגית. מדובר על 600 אלף אופציות, שמתוכן 300 אלף יבשילו מיידית, במקום 200 אלף קודם לכן. 150 אלף אופציות (במקום 200 אלף) יבשילו אחרי שנה, אלא אם המניה תגיע למחיר של 22 דולר, ואז הן יבשילו מיידית; ו-150 אלף נוספות (במקום 200 אלף) יבשילו אחרי שנתיים, או קודם לכן, אם המניה תגיע ל-27 דולר.

מחיר המימוש לאופציות דווקא הופחת ביחס לזימון הקודם, מכ-15.5 דולר ל-15 דולר, לעומת המחיר הנוכחי שהוא 14.5 דולר. קודם לכן מחיר המימוש היה לפי מחיר השוק ביום ההחלטה על ההקצאה, ועכשיו מדובר על 1% יותר ממחיר השוק ביום ההחלטה על ההקצאה החדשה.

במקרה של השקעה אסטרטגית בסודהסטרים, בירנבאום יהיה זכאי גם לבונוס במזומן של 1% מסך ההשקעה, ועד לסכום מקסימלי של 500 אלף דולר - ללא שינוי מההצעה הקודמת.

כאמור, השינוי המרכזי נוגע לבחירת הדירקטורים. סודהסטרים מעמידה לבחירה עוד שני דירקטורים שיצטרפו לשישה הנוכחיים: יונתן קולודני וריצ'רד (ריצ'י) הנטר. זאת נוסף על בחירה מחודשת של הדירקטור סטנלי סטרן. בכפוף לאישור בחירת הדירקטורים, סודהסטרים מבקשת לאשר לכל אחד מהם 30 אלף אופציות במחיר מימוש של 15 דולר.