הטיפ היומי: החברה שמציגה שיפור תפעולי בכל הרמות

חברת הנדל"ן אמות פרסמה לאחרונה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, שהיו טובים ותאמו את הצפי

חברת הנדל"ן אמות / צילום: איל יצהר
חברת הנדל"ן אמות / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן אמות נסחרת בבורסה בת"א בשווי של 3.5 מיליארד שקל. החברה שבשליטת אלוני חץ פרסמה לאחרונה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, שהיו טובים ותאמו את הצפי. החברה המשיכה להציג שיפור נאה בפרמטרים התפעוליים, הן ב-NOI (רווח תפעולי לפני פחת ומימון) והן ב-FFO (תזרים תפעולי נקי).

ה-NOI הסתכם ב-127.4 מיליון שקל ושיקף עלייה של 3.6% מול התקופה המקבילה, וירידה של 0.2% בהשוואה לרבעון הקודם (גידול של 0.4% בנטרול הכנסה חד-פעמית ברבעון הקודם). הגידול ב-NOI נזקף לגידול בהכנסות מנכסים קיימים ושילוב של רכישת נכסים חדשים. ה-NOI מנכסים זהים היה 124 מיליון שקל, עלייה של 0.9% ביחס לרבעון המקביל וירידה של 0.5% מהקודם. בקיזוז הכנסות חד-פעמיות שנרשמו ברבעון הקודם ובמקביל, מדובר על עלייה של 3% ו-0.25%, בהתאמה. זאת, בעיקר בזכות הגדלת שיעורי התפוסה בנכסים קיימים.

ה-FFO של אמות היה כ-81.4 מיליון שקל, עלייה של 10.1% בהשוואה לתקופה המקבילה ושל 1.3% מרבעון הקודם. העלייה ב-FFO מיוחסת לעלייה ב-NOI ולירידה בעלויות המימון הריאליות, בשל מיחזור חוב.

בדוחות נרשמו שיערוכים בסך 16.3 מיליון שקל, עקב ירידת ערך בסניף שמושכר לרשת מגה בחדרה, שפונה על-ידה. בבעלות אמות 37 נכסי סופרמרקטים, מתוכם 22 מושכרים למגה. לטענת החברה, מידת חשיפתה למשבר מגה נמוכה, מאחר שהנכסים שברשותה ממוקמים במרכזי הערים במקומות מבוקשים. משכך, קיים מצידה תמריץ לפנות את נכסי הסופרמרקט ולהסב אותם לשטחים מסחריים - כפי שכבר עשתה לא אחת, ורשמה בגין כך עליית ערך.

בכל הקשור לבניין אטריום שאמות מקימה בר"ג, סך החוזים החתומים מגיע ללמעלה מ-20%, ועל 15% נוספים מתקיים מו"מ מתקדם. לאחר תום הרבעון החברה אכלסה כ-14% משטח הבניין, והכנסות אלה יבואו לידי ביטוי כבר ברבעון הרביעי.

אמות הודיעה על חלוקת דיבידנד של 67 אגורות למניה, המשקף תשואת דיבידנד של 5.4%. החברה נסחרת בתשואת FFO (עתידי) של כ-10.2%. אנו נותרים בהמלצת "קנייה". עם זאת, נוכח התארכות קצב חתימת החוזים על בניין אטריום, אנו מורידים את מחיר היעד מ-16.4 שקל ל-15.7 שקל למניה, פרמיה של 23.4% על מחיר השוק.

הכותב הוא אנליסט ברוקראז', בנק ירושלים

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם