דנון: "ישראל תפעל לתיקון העוול ההיסטורי שנגרם ליהודי ערב"

שגרירות ישראל באו"ם מציינת גירוש 850 אלף יהודים מאיראן וממדינות ערב ■ ח"כ גילה גמליאל: "האו"ם הוציא עשרות מיליארדי דולרים על פליטים פלסטיניים, אך אפילו לא סנט אחד על פליטים יהודיים"

דני דנון  שגריר ישראל באום / צילום: רויטרס
דני דנון שגריר ישראל באום / צילום: רויטרס

"ב-65 השנים שחלפו, הוציאו האו"ם וסוכנויותיו השונות עשרות מיליארדי דולרים על הפליטים הפלסטיניים, אך לא הוציאו אפילו סנט אחד על הפליטים היהודיים ממדינות ערב. מאז 1949, העבירו גופי או"ם יותר מ-100 החלטות שעוסקות בפליטים הפלסטיניים, אך אפילו לא החלטה אחת על הפליטים היהודיים. ההיסטוריה של הפליטים היהודיים שגורשו ממדינות ערב היא פרק בהיסטוריה שכמעט אינו מסופר. הגיע הזמן שהאו"ם יתן פומבי לסיפור שלנו. הגיע הזמן שהצדק ינצח". כך אמרה אמש (ג') השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל, באירוע שערכה שגרירות ישראל באו"ם לציון גירושם של 850 אלף יהודים מאיראן וממדינות ערב.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר, כי ישראל "תפעל למתן הכרה עולמית בפליטים היהודים באמצעות האו"ם" וכי היא תדאג שסיפורם יהדהד בעולם כולו. הוא הדגיש את הפער בין ההכרה הבינלאומית הרחבה בפליטים הפלסטיניים לבין ההכרה המזערית בפליטים יהודיים מהמדינות הערביות.

"הסיפור שהוסתר במשך שנים יוצא אל האור", אמר דנון. "מדובר בתיקון עוול היסטורי שנעשה ליהדות ערב. כשגריר ישראל באו"ם אמשיך לפעול למען הכרה בפליטים היהודיים ממדינות ערב גם במוסד הזה".

העיתונאי הישראלי בן דרור ימיני, שהשתתף באירוע, ציין שישראל, שמנתה בבראשיתה 600 אלף תושבים, הצליחה לקלוט פליטים רבים בתוך 3-4 שנים. "טעויות נעשו, אך בסופו של דבר מדובר בהישג ענקי לישראל", אמר הכתב.

זה האירוע השלישי ששגרירות ישראל באו"ם מקיימת השנה לציון גירושם של יהודי ערב. בשבוע שעבר הופיע הזמר שמעון בוסקילה באו"ם לפני מאות מוזמנים, ובהם דיפלומטים בכירים וחברי הקהילה היהודית בניו-יורק.