ועדת האתיקה של הכנסת משעה את ח"כ אורן חזן לחודש

שורה של תלונות הצטברו בפני חברי הוועדה נגד חברם מסיעת הליכוד ■ בין השאר מדובר בהעלבת ח"כ קארין אלהרר על נכותה, כינוי גנאי נגד ח"כ מיקי רוזנטל וככל הנראה תלונות נוספות ■ המסקנה שלהם חד משמעית

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להשעות את ח"כאורן חזן (ליכוד) לחודש בשל שורת תלונות שהוגשו נגדו, ובראשן הטענה כי לעג לח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) בשל נכותה. עוד נטען כי כינה חברי כנסת נוספים בכינויי גנאי, בהם מיקי רוזנטל (המחנה הציוני).

חזן מסר בתגובה: "כמי שחשף הצבעה כפולה של ח"כ פריג', שמסרבים לבודקה ולדון בה, וכמי שלא אמר ולו מילה אחת, בוודאי לא רעה, על ח"כ אלהרר - אני ממתין להחלטת ועדת האתיקה בתלונתי על כך שח"כ אלהרר קיללה אותי במליאה: 'זבל, אפס, תמות, תמות'".

לפני שבוע, בשעה שהכנסת הצביעה על חוק הגיוס, נשמע חזן כשהוא צועק לעבר אלהרר: "את צריכה שעיסאווי יעזור לך?". חברי כנסת אחרים האשימו אותו בלעג לנכותה של אלהרר, בעוד חזן טען כי הדברים לא כוונו לאלהרר ונועדו רק להזהיר מפני הצבעות כפולות במשכן.

בתום אותה ההצבעה ניגש ח"כ יאיר לפיד ליו"ר הכנסת אדלשטיין ודרש ממנו להרחיק לאלתר את חזן מהמליאה: "יושב חבר כנסת אחד, לועג באופן קונסיסטנטי לנכות של חבר כנסת אחר, אתה לא יכול לא לעשות משהו? הוא יושב שם וצוחק עליה", אמר.

 

בימים האחרונים החליפו חזן ואלהרר האשמות ההדדיות: חזן, שננזף על-ידי ראש הממשלה, טען בריאיון ל"אולפן שישי" כי "צריך לעמוד על עניין ההצבעה הכפולה, אבל מסיטים את השאלה החוקית. לא אמרתי לה שפריג' יעזור לה".

לדבריו, הוא ספג עלבונות קשים כאשר ניסה לחשוף את העניין - גם מאלהרר עצמה: "בליל ההצבעה עצמה, אחרי שההצבעה נחשפה, הטיחו בי העלבות קשות עד כדי קריאות מוות - אלהרר קראה לי 'זבל' ו'תמות'. ישבתי שם, נעלבתי ולא עלבתי, לא התייחסתי אליה".

"אני באמת מרגיש פגוע ומאוד כואב - לא יכול להיות מצב שבו בכל פעם שאני אומר את האמת ומטיח את הדברים בפרצוף, בוחרים להעליב אותי ברמה האישית, דמי מותר", סיכם חזן. "הסיפור הוא ההצבעה הכפולה. אם באיזשהו אופן פגעתי בה אני מתנצל", סיכם.

אלהרר, לעומת זאת, הגדירה את האירוע בריאיון לחדשות סוף השבוע כ"עלבון הכי קשה שספגתי בחיים". אלהרר הסבירה את המקרה שעורר את זעמו של חזן, בו הצביע עבורה ח"כ פריג' במהלך הצבעות התקציב: "היה לי קושי, וביקשתי מעיסאווי שיצביע בשבילי, יש לי אישור לזה", אמרה.