עימות מכוער בין שרת המשפטים לח"כ גילאון: "מי את בכלל?"

בדיון על השוואת קצבת נכות לשכר המינימום, האשים הח"כ ממרצ את סיעת הבית היהודי בכך שאינה פועלת למען בעלי מוגבלויות ■ שקד: "אני דורשת שתתנצל" ■ לאחר מכן ניגשה לכסאו בתקיפות, אך נבלמה בידי מאבטחות

איילת שקד / צילום: מהוידאו
איילת שקד / צילום: מהוידאו

במליאת הכנסת פרץ היום (ד') עימות חריג בין שרת המשפטים איילת שקד לח"כ אילן גילאון (מרצ). במהלך דיון בעניין הצעת חוק הביטוח הלאומי בדבר השוואת קצבת נכות לשכר המינימום, הגיע הוויכוח בין השניים לטונים צורמים וכמעט הסלים לכדי עימות פיזי. השניים תקפו אחד את השנייה מעל דוכן הנאומים, ולאחר מכן שקד אף התקרבה לגילאון שישב בכיסאו כדי להמשיך הוויכוח, עד שנבלמה בידי מאבטחות המשכן.

מה שהצית את המריבה בין השניים היו דבריו של ח"כ גילאון שנאם ראשון, והאשים את מפלגת הבית היהודי שלטענתו פועלת רק למטרת האינטרסים של הסיעה, ומתעלמת מהקצאת כספים לטובת בעלי מוגבלויות. "כל סיעות הבית מצאו לנכון לחתום על ההצעה הזו, שעושה צדק חלוקתי שכל כך דרוש במדינה הזאת, למעט סיעה אחת - הבית היהודי", אמר בהתייחסו להצעת החוק שהובאה להצבעה טרומית במליאה.

גילאון המשיך להטיח האשמות: "הבית היהודי נוסעים ב-D-9 ויורים לראשי ממשלה בין העיניים. אין להם זמן לנכים כאלה, למוגבלים כאלה, אין להם זמן. הם כנראה חושבים שב-2,342 שקל כן אפשר להסתדר".

בתום ההצבעה על ההצעה הטרומית ובמהלך ספירת הקולות ביקשה שקד להגיב לדבריו של גילאון. "חבר הכנסת גילאון, פשוט נמאס לי", אמרה, "נמאס לי שחברי כנסת במקרה הטוב לא דוברים אמת ומשמיצים, ובמקרה הרע הם משקרים".

לדבריה, "הכי קל להכפיש תמיד את סיעת הבית היהודי, אבל לעובדות ולא רק סיסמאות - אנחנו עובדים ואתם מסיתים".

לכל אורך דבריה של שקד, קרא אליה גילאון ממקום מושבו "חוצפה" ו"מי את בכלל?", והמשיך לצעוק את משנתו, לפיה הסיעה אינה עושה די לטובת המוגבלים.

"השר נפתלי בנט הקצה מיליארד שקלים להנגשה במוסדות לימוד במשך 5 שנים", המשיכה שקד לפרט, "מיליארד שקלים להנגשה למעליות, לרמפות לילדים, למלווים בטיולים, לטאבלטים ללקויי ראייה - אבל העובדות לא מעניינות אותך. סגן שר הדתות דאג לכך שבכל עיר יהיה מקווה עם הנגשה, כי גם לאישה נכה מגיע לטבול. ניסן סלומינסקי דאג לכך שגם נכי צה"ל יקבלו הנחה בחשמל ובמים. הסיעה שעשתה הכי הרבה למען בעלי מוגבלויות היא הבית היהודי - אני דורשת ממך להתנצל", סיימה שקד את דבריה וירדה מהדוכן.

עם תום דבריה, החלה שקד לצעוד לעבר היציאה מהאולם, אך לפתע התחרטה. היא שינתה את כיוון הליכתה וחזרה אל מקום מושבו של גילאון, כדי להמשיך להתווכח איתו בנושא.

הצעקות ההדדיות של השניים, כמו גם ההליכה התקיפה של שרת המשפטים, גרמו לשתי מאבטחות של המשכן למהר לכיוונה ולמנוע ממנה להתקרב. היא יצאה מהאולם, תוך שגילאון סינן: "זאת שרת המשפטים".