24 מייסדי אדאלום /// אסף רפפורט (משמאל), עמי לוטבק ורועי רזניק הגיעו עד הלום

למה נבחרו:

הובילו את אדאלום לאקזיט של 320 מיליון דולר; הרוכשת, מיקרוסופט, תקים בישראל מרכז סייבר

אדאלום (Adallom) כמעט הייתה יכולה להיות רק עוד חברת סייבר; אחת מני רבות בתוך האוויר החם והחכם של חברות אבטחת מידע, שאופף את סצנת הסטארט-אפים בארץ ובעולם. כשמנסים לסכם את המוצר שלהם למשפט אחד הוא נשמע כמו מוצרים רבים אחרים. אבל אסף רפפורט (המנכ"ל), עמי לוטבק ורועי רזניק, שלושת היזמים שמאחורי החברה, בכל זאת הצליחו לבלוט מעל השאר.

עם הרבה עבודה קשה, וגם בעזרת לא מעט מזל, הצליחו השלושה להגיע לאקזיט מרשים, 320 מיליון דולר היקפו, תוך פחות משלוש שנים. והרוכשת היא לא אחרת מאשר מיקרוסופט, ברכישה הגדולה ביותר שביצעה אי-פעם בישראל. אגב, אדאלום לא הייתה רכישת הסייבר הישראלית היחידה של מיקרוסופט. אחריה היא רכשה גם את Secure Islands (בכמחצית מהסכום ששולם על אדאלום), ובסך הכל היא סיכמה שלוש רכישות של חברות סייבר ישראליות בתוך כשנה.

אבל אם נחזור לרגע לשלישיית המייסדים של אדאלום, נראה שהמכירה למיקרוסופט תעשה להם רק טוב. התכנון של הענקית האמריקאית הוא להקים מרכז סייבר בישראל, ואין מתאימים מהשלישייה הזו להוביל אותו ולדאוג לייצר חדשנות בשוק תחרותי גלובלי.

וצריך לזכור שחודשים בודדים לפי המכירה עוד השלימה אדאלום גיוס של 30 מיליון דולר לפי שווי של כ-100 מיליון דולר, כך שלמעשה תוך זמן קצר שילשה החברה את שוויה, והביאה קרוב לוודאי הרבה נחת ליזמים ולמשקיעים שליוו אותה. עם המשקיעים הללו נמנית קרן סקויה שהשקיעה בהם 5 מיליון דולר, עוד בימים שכל מה שהיה בידיהם הוא מצגת.

רכישת אדאלום על ידי מיקרוסופט לא מסמלת רק עוד אבן דרך בבאזז סביב הסייבר הישראלי, אלא גם הצלחה נוספת של יוצאי יחידת 8200. למעשה, יותר ויותר עסקאות בשנים האחרונות מראות כיצד שני הפרמטרים הללו - שירות ב-8200 וסייבר - הולכים יד ביד כל הדרך עד לאקזיט. יעידו על כך מייסדי סייברארק, שהנפיקו בניו יורק וכיום החברה נסחרת לפי שווי של כ-1.35 מיליארד דולר.

השאלון

אסף רפפורט

1. ציין החלטה טובה שביצעת בקריירה שלך. "ללכת בעקבות מה שנכון לי ולא אחרי מה שמצופה ממני. עבדתי במקינזי והייתי במסלול ללימודי MBA בארצות הברית ולאחריו משרת חלומות בעולם הייעוץ או הפיננסים. אבל החלטה שנראתה מטורפת באותה תקופה גרמה לי לעזוב הכל, להצטרף לעמי ורועי ולהקים יחד את אדאלום, שהייתה אז חדר קטן בדירה עם שני כסאות לשלושה אנשים". 2. והחלטה אחת שאתה מצטער עליה. "עדיין לא למדתי לאזן בין החיים האישיים לעבודה, וזה קשה בעיקר כשעובדים עם ארצות הברית. השמש לא שוקעת על אדאלום ותמיד יש מייל או שיחה שמחכים שתענה". 3. ציין דבר אחד שאתה אוהב במדינה. "את תל אביב בשעות הקטנות של הלילה, מסרבת ללכת לישון". 4. ודבר אחד שהיית משנה בה. "מחזיר את הבושה שאבדה לנו בשנים האחרונות ברחוב, על הכביש, בטוקבקים וברשתות החברתיות. סולם הערכים השתבש לנו, אנחנו מעלים על נס את הבורות והבריונות ומוותרים על סובלנות, ליברליות וערכי הדמוקרטיה. אני מאוד מקווה שהתהליך הפיך". 5. מה אתה עושה בשעות הפנאי שלך? "אני מאוד אוהב קולנוע, נדבקתי מזה בבית". 6. מה המקום האהוב בעולם לטיול או לנופש? "פארק דולורס בסן פרנסיסקו, יום ראשון בצהריים עם גלידה".