עקב המצב הביטחוני: רישום נמוך לכנס לשכת רו"ח בירושלים

פחות מחצי אחוז - 70 מתוך 20,000 חברי לשכת רו"ח - נרשמו עד כה לכנס של הלשכה בבירה

טקס הסמכה של רואי חשבון / צילום: אוריה תדמור - למצולמים אין קשר לכתבה
טקס הסמכה של רואי חשבון / צילום: אוריה תדמור - למצולמים אין קשר לכתבה

המצב הביטחוני הקשה השורר בארץ, ובירושלים בפרט, שוב נותן את אותותיו וממשיך לפגוע כלכלית בעיר הבירה - והפעם: כנס סוף השנה של לשכת רואי החשבון בישראל, שייערך מחר (ד') בירושלים, אינו מצליח למשוך נרשמים, ופחות מחצי אחוז, 70 מתוך 20,000 חברי לשכה, נרשמו אליו עד כה. 

בלשכת רואי החשבון ובעיריית ירושלים סבורים כי המניע לחוסר ההיענות הוא המצב הביטחוני. כך, למשל, בכנס שהתקיים בשבוע שעבר בתל-אביב השתתפו כ-500 רואי חשבון חברי הלשכה. כמו כן, כל שנה מתקיימים 3 כנסים ארציים של הלשכה, באילת, בים המלח ובירושלים, אליהם מגיעים אלפי משתתפים. 

גם הצעדים לעידוד ההרשמה לא הועילו עד כה. לאחר שראו כי ההרשמה לא צולחת ואין היענות, צימצמו המארגנים את הכנס ליום אחד במקום יומיים והוזילו את העלויות למחיר סמלי של 150 שקל, כולל ארוחת צהריים במלון ממילא היוקרתי, אך ללא הועיל.

בנוסף, בלשכת רואי החשבון פנו למשנה לראש עיריית ירושלים, רו"ח דב קלמנוביץ, אשר הוא בעצמו חבר הלשכה, וקלמנוביץ החליט להרים את הכפפה ויזם שורת צעדים על-מנת לעודד את ההרשמה לכנס.

בין היתר הפיץ קלמנוביץ מכתב ובו הוא קורא לכל חבריו ללשכה להגיע לכנס. "רואי חשבון יקרים, איננו רק בעלי מקצוע, אנו גם מובילים כלכליים", כתב קלמנוביץ, והוסיף כי "אי-קיום הכנס או מיעוט המשתתפים בו, יש בו גם אמירה כלכלית קשה, ואוסיף בנימה אישית - תחושה של ניצחון הטרור".

לדבריו במכתב, "העסקים בירושלים במצב קשה, והם זקוקים לחיזוק, לתמיכה ולעידוד. אנחנו כמובילים כלכליים, באי-הגעתנו לכנס בירושלים, מחלישים את הכלכלה בעיר ואת עוצמתה וחוסנה".

יתר על כן, הוצעו למשתתפים לילה במלון ממילא במחיר אטרקטיבי, כניסה חינם לחיזיון הלילי במוזיאון מגדל דוד וכן מספר רב של אירועי תרבות בחינם והטבות בירושלים.