התסבוכת סביב זכויות השידור של הכדורגל מגיעה לכנסת

ח"כ שמולי הודיע כי יזמן דיון דחוף בכנסת בנושא זכויות שידורי הכדורגל הישראלי, זאת לאחר שהוט הזהירה כי רכישת הזכויות ע"י פרטנר תוביל לפגיעה מהותית בצופים ■ שמולי: "איך בדיוק מקדמים את התחרות בשוק אם נותנים לאחד השחקנים לשווק את שידורי הספורט בבלעדיות"

איציק שמולי / צילום: תמר מצפי
איציק שמולי / צילום: תמר מצפי

חבר הכנסת איציק שמולי הודיע שיזמן דיון דחוף בנושא שידורי הספורט בוועדת החינוך התרבות והספורט, זאת בעקבות החשש שלו מעליית מחירים שתיווצר לצרכנים לאחר מכרז הזכויות הקרוב.

הבוקר פורסם ב"גלובס" כי הוט הזהירה את משרד התקשורת, כי רכישת זכויות השידור של הכדורגל הישראלי על-ידי חברת פרטנר, שמתכוונת להתמודד במכרז של מינהלת הליגות בכדורגל, והוציאה צו מניעה זמני לקיום המכרז, עשויה להביא לפגיעה במיליון וחצי בתי אב שלא יוכלו לצפות במשחקים - בשל היותה של חברת פרטנר "שחקן" חדש בשוק השידורים שטרם נכנס לשוק וכלל לא הקים אופרציה להפצת שידורים.

שמולי, חבר ועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת, הודיע כי ייזום דיון דחוף בוועדה נוכח החשש מפני פגיעה דרמטית בצרכני שידורי הספורט: "יצירת תחרות היא דבר מבורך, אבל לא כשהיא נעשית באופן כל כך עקום ומעוות. איך בדיוק מקדמים את התחרות בשוק אם לוקחים את אחד מהמוצרים הבסיסיים ביותר, כדורגל ישראלי, ונותנים לאחד השחקנים לשווקו בבלעדיות שעלולה למנוע ממרבית הצרכנים את הגישה אליו? גם המחיר עלול לעלות דרמטית אם הצרכן יימצא את עצמו נאלץ לשלם לשני ספקי תוכן שונים. בסופו של דבר נמצא את עצמנו גם עם פחות חשיפה לכדורגל הישראלי וגם עם האפשרות לעלייה דרמטית של המחיר. לא ברורה כלל האנמיות של הרגולטור במקרה זה", אמר.

פרטנר מסרה בתגובה לדברים של הוט, כי "מדובר בניסיון ציני למנוע תחרות ולאפשר לפרטנר להביא לציבור בישראל פתרונות חדשניים כמקובל בעולם. הציבור בישראל זכאי לבחור לשלם עבור מה שהוא צופה, במקום לחייב אותו בתשלום גבוה עבור חבילות צפייה שהוא אינו מעוניין בכל התכנים הכלולים בהן".