ב"י: שטר 200 השקלים החדש ייכנס למחזור בשבוע הבא

צבעו של השטר, חלק מסדרת השטרות החדשה, נושא את דיוקנו של המשורר נתן אלתרמן

בנק ישראל הודיע היום (ד') באופן רשמי כי שטר 200 השקלים החדש ייכנס למחזור בשבוע הבא ביום ד', ה-23 בדצמבר.

צבעו של השטר, חלק מסדרת השטרות החדשה, נושא את דיוקנו של המשורר נתן אלתרמן. מי שהודח מהשטר הישן בעל הצבע האדום הוא נשיאה השלישי של מדינת ישראל זלמן שז"ר. השטר החדש הוא השני בסדרת השטרות החדשים, אחרי החלפת שטר 50 השקלים הנושא את דמותו של שאול טשרניחובסקי.

השטרות בסדרה החדשה מציגים סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ונגישות. הם נבדלים זה מזה בצבע ובאורך, ומשולבים בהם מגוון סימני ביטחון מתקדמים נגד זיופים, המיוצרים בטכנולוגיות שונות. בנוסף, השטרות כוללים סימנים ייעודיים לטובת אוכלוסיית העיוורים ובעלי לקויות הראייה. 

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, ציינה היום כי "השקה של שטר חדש היא אירוע מיוחד, עבור בנק ישראל, המדינה והציבור. העובדה שרוב הציבור בטוח באמינות השטרות המהלכים במחזור, לעתים אינה מובנת מאליה. בסדרת השטרות החדשה נעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, והיא מציגה סטנדרטים גבוהים של ביטחון, חדשנות ונגישות. אני גאה על כך שסדרת השטרות החדשה נהגתה ובוצעה תוך שימת לב ומתן פתרונות ייחודיים גם לאוכלוסיית העיוורים וכבדי הראייה".

מנכ"ל הבנק, חזי כאלו, הוסיף: "סימני הביטחון מיועדים לציבור הרחב ותוכננו עבורו - לא צריך להיות מומחה לשטרות כדי לאמת אותם. מספיק להביט לרגע בספר המוזהב, בפס הזוהר או בסימן המים, לחוש בדיו הבולטת או לראות את סמל המנורה בהטיה של השטר. אנו קוראים לציבור להקדיש את תשומת הלב לסימני הביטחון הבולטים - כי סימן שזה בטוח".