גאדג'טים: Elephone P7000 - סמארטפון סיני לא טוב

ה-P7000 סובל מבאגים רבים, בעיות גיור לעברית וגם מצלמה מאכזבת ■ גם המחיר לא ממש אטרקטיבי, לעומת פתרונות סיניים אחרים וטובים בהרבה 

יצרניות הסמארטפונים הסיניות מתרבות כמו פטריות אחרי הגשם. הכירו חברת סמארטפונים חדשה בישראל - Elephone, המוכרת את הדגם הראשון שלה בסניפי דואר ישראל. דגם P7000 הוא ניסיון להיכנס לשוק עם מכשיר המציע על הנייר מפרט יחסית גבוה אבל במחיר בינוני.

מסך: ה-P7000 כולל מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD באיכות סבירה ואפילו טובה, אבל הצבעים שלו מעט דהויים והתמונה לא חדה.

ממשק: הסינים מתעקשים לשנות בצורה משמעותית את חוויית המשתמש בממשק האנדרואיד, אלאפון לא שונה בכך. אי אפשר למצוא כאן את מגירת האפליקציות המוכרת במכשירי האנדרואיד, במקום זה, כל האפליקציות נשפכות לעמודי הבית, בדיוק כמו באייפון. משום מה, המכשיר מתעקש להכניס אפליקציות אותן מורידים לתיקיות מסוימות.

כמו כן, כאשר נכנסים לתיקייה, היא נפתחת על-גבי כל המסך ולא בתור חלון. חווית הממשק במכשיר לא שונה מהותית מסמארטפונים סיניים אחרים, אבל כן יש כאן נקודות חולשה. קודם כל, הגיור לעברית לא תמיד מוצלח ולא נעשה בחלק מהתפריטים. למשל, על-גבי מסך הנעילה מופיעות הוראות באנגלית לשחרור המכשיר.

כמו כן, באג מרגיז מנע מספר רב של פעמים את תצוגת השיחה המזוהה בזמן שיחה נכנסת, במקום זה מופיע עמוד השיחה בצורה לקויה. מדובר בבעיות אשר יכולות להיפתר בעדכון גרסה. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת לוליפופ, אבל עם עדכון יחסית ישן - 5.0.

עיצוב: באלאפון התאמצו ליצור סמארטפון עם תחושת יוקרתית, אבל לא הצליח להם. ה-P7000 כבד והוא שוקל 175 גרם, העובי סביר - 8.9 מ"מ עם מסגרת מגנזיום. התחושה שמחזיקים מכשיר מפלסטיק הכולל גם גיבנת בגב שלו.

טביעת אצבע: אלאפון לא שכחה לשלב מנגנון טביעת אצבע בגב המכשיר. הוא אומנם מגיב יחסית מהר, אבל הוא לא תמיד מזהה את האצבע. כמו כן, המנגנון דורש שני שלבים לפתיחת המכשיר, פעם אחת להדלקת המסך, באמצעות הקשה כפולה על המסך או לחיצה על כפתור ההפעלה ופעם נוספת נגיעה במנגנון עצמו. לטעמנו, זה לא מספיק ידידותי.

חומרה: ה-P7000 מגיע עם חומרה חזקה הכוללת מעבד 8 ליבות מסוג MT6752 במהירות 1.7 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון פנימי של 16ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (הערכה כוללת כרטיס זיכרון בנפח 32 ג'יגה). רוב הזמן לא נתקלנו בבעיות תגובה של המכשיר, אבל כן בקריסה של מערכת ההפעלה. גם כאן נראה שמדובר בבעיות תוכנה. משתמשים המרבים לטוס לחו"ל, ישמחו לגלות שהסמארטפון כולל תמיכה בשני כרטיסי סים.

מצלמה: קיווינו שבקטגוריית הצילום אלאפון יפתיעו לטובה, אבל המצלמה האחורית המגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל ובעלת מפתח צמצם F/2.0 מייצרת תמונות לא חדות, מגורענות ופשוט לא טובות. המצלמה הקדמית המגיעה עם חיישן 5 מגה פיקסל, מצליחה לייצר תמונות באיכות בינונית.

סוללה: הסוללה מגיעה בקיבולת עצומה של 3450 מיליאמפר/שעה, אבל למרות זאת, הסוללה אוזלת כבר בשעות אחר הצהריים המאוחרות ולא מצליחה לשרוד אפילו עד 20:00 בערב. באלאפון חייבים להוציא עדכוני גרסה שיפתרו את בעיות צריכה הסוללה, אבל מכיוון שמדובר כבר בסמארטפון ותיק בסין, לא בטוח שזה יקרה.

בשורה התחתונה, ה-P7000 הוא סמארטפון לא טוב, הוא סובל מבאגים רבים, בעיות גיור לעברית וגם מצלמה מאכזבת. כמו כן, גם המחיר עצמו לא ממש אטרקטיבי, לעומת פתרונות סיניים אחרים וטובים בהרבה.

מחיר: 1,600 שקל

ציון: 6.5