הנקראות ביותר

הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן: אלה הערים שיחוברו

הקו הסגול מורכב מזרוע מרכזית שתחילתה במתח"ם 2000 (תחנת רכבת "סבידור") והמשכה דרך הרחובות ארלוזורוב, בן-יהודה, אלנבי, העליה, לווינסקי, ההגנה, דרך השלום (ת"א), דרך אלוף שדה (גבעתיים- ר"ג), מחלף אלוף שדה ודרך שיבא

עבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
עבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ הנחה את חברת נת"ע להביא לאישור הממשלה את תכניות הקו הסגול והקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב ובגוש דן עד סוף 2016. 

לאחר שהוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות אישרה את התכנון של הקו הסגול של הרכבת הקלה, נת"ע פרסמה את תכנית הקו להערות הועדות המחוזיות והשגות הציבור. אורכו של הקו הסגול כ-29 ק"מ והוא מקשר את האזורים המזרחיים במטרופולין תל-אביב (רמת גן, קרית אונו, אור-יהודה ויהוד) עם מרכז ת"א.

"מהפכת התחבורה נמשכת וכפי שהתחייבתי בקרוב נוציא לפועל שני קווים נוספים שיחברו בין גוש דן למרכז תל אביב", מסר כץ. "תנופת העשייה בתחום התחבורה הציבורית נמשכת ואחרי עשרות שנים, מטרופולין תל אביב תהיה מרושתת במערכת הסעת המונים המשלבת רכבות תחתיות, עיליות ומערכות BRT כמו בערים מודרניות נוספות בעולם".

הקו הסגול מורכב מזרוע מרכזית שתחילתה במתח"ם 2000 (תחנת רכבת "סבידור") והמשכה דרך הרחובות ארלוזורוב, בן-יהודה, אלנבי, העליה, לווינסקי, ההגנה, דרך השלום (ת"א), דרך אלוף שדה (גבעתיים- ר"ג), מחלף אלוף שדה ודרך שיבא.

מבית החולים שיבא מתפצל הקו לשתי זרועות. האחת, הזרוע הצפונית, תעבור ברחובות רפאל איתן, קציר (קריית-אונו), אנה ומקס ווב, ועד לגבולה הצפוני-מזרחי של אוניברסיטת בר-אילן. הזרוע השנייה, הדרומית, תחילתה באזור מרכז בית החולים שיבא, המשכה בתוואי הקו באזור בסיס תל-השומר המיועד לפינוי ומשם אל העיר יהוד-מונוסון ועד לקצה הזרוע בצומת הטייסים.

בנוסף, בשבוע שעבר החלה נת"ע בפרסום תכנית הקו הירוק להערות הועדות המחוזיות והשגות הציבור וזאת לאחר שהועדה לתשתיות לאומיות אישרה את התכנית להפקדה.

הנה סרטון הדמיה לפרסום של הקו הירוק באזור קניון רמת אביב (לוי אשכול-איינשטיין):

מסלול הקו הירוק: בחלקו הדרומי של הקו שתי זרועות - האחת, המערבית, מתחילה בראשון לציון (תחנת משה דיין), והשנייה, המזרחית, מתחילה גם כן בראשון לציון, במפגש עם כביש 412. שתי הזרועות נעות לאורך העיר חולון בשני צירים ומתאחדות ברחוב סוקולוב, מרכז העיר חולון ומשם ממשיך הקו לכיוון צפון, דרך צומת חולון, לאורך שדרות הר ציון בתל אביב, דרך אזור התחנה המרכזית ומפגש עם הקו הסגול בצומת הרחובות הר ציון - לוינסקי. במקום זה התוואי הופך לתת קרקעי, דרך תחנת קרליבך המשותפת לקו האדום, ממשיך דרך רחוב אבן גבירול, נפגש שוב עם הקו הסגול בצומת הרחובות ארלוזרוב - אבן גבירול וחוזר לתוואי הקרקע לפני חציית הירקון, הנעשית באמצעות גשר מעל לירקון.

הקו מתפצל ברח' איינשטיין לשתי זרועות: האחת מזרחית, לכיוון רמת החי"ל, דרך רח' אינשטיין, מפגש עם ציר ההעדפה בצומת הרחובות אינשטיין - נמיר, אוניברסיטת תל אביב, רח' ג'ורג' וייס, תוך חציית נתיבי איילון, מעבר בסמוך לפארק הירקון ומרכז הירידים, דרך רמת החי"ל ועד לקריית עתידים. הזרוע השנייה, הצפונית, ממשיכה במקביל לקו החוף, שדה דב, עד לאזור התעסוקה בהרצליה ועד צומת הרחובות שדרות אבא אבן ושדרות נעמי שמר. תחזית נוסעים: 76 מיליון בשנה

הדמיית הקו הסגול והירוק  - נת"ע / הדמיה: יחצ

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נדל"ן ותשתיות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות