נתניהו על פרישת סילבן שלום: "קיבל את ההחלטה הנכונה"

(עדכון) - הקרב על ירושת שלום: עפ"י הערכות צפוי אריה דרעי להתמנות לשר הפנים; גם מירי רגב לוטשת עיניים לתפקיד ■ סקר: 51% מהציבור נוטה להאמין למתלוננות נגד שלום

סילבן שלום / צילום: תמר מצפי
סילבן שלום / צילום: תמר מצפי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (ב') בישיבת הליכוד לפרישתו של סילבן שלום. "אני מודה לו על שנים רבות של תרומה למדינה. אני חושב שהוא קיבל את ההחלטה הנכונה", אמר ראש הממשלה. 

שעות ספורות לאחר שהודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים, נפתח בקואליציה הקרב על השלל שהותיר סילבן שלום. פרט להחלטה מי יאייש את משרד הפנים, נתקל הבוקר ראש הממשלה בבעיה נוספת, כשהתברר כי שלום, שהודיע אמש על פרישה אך טרם הגיש את התפטרותו מהכנסת, מקשה על הקואליציה להשיג רוב בהצבעות כנסת.

כמדי יום שני צפויה מליאת הכנסת להתכנס אחר-הצהריים להצבעות אי-אמון בממשלה וחקיקה, אולם עדיין לא ברור כיצד יושג רוב, לאחר ששלום לא ביקש קיזוז. 

סבב תיקים

יממה לאחר התפטרותו של סילבן שלום, בורסת השמות בנוגע למי יתמנה במקומו לתפקיד שר הפנים ומי יחזיק במשרד הכלכלה, משגשגת. על-פי הערכות, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, צפוי להתמנות לשר הפנים, לאחר שהסכים לוותר על משרד הכלכלה ולהעבירו לידי נתניהו כדי שיוכל לחתום על מתווה הגז.

בליכוד סבורים כי אם דרעי ידרוש את תיק הפנים, הוא יעבור לידיו, אולם גם שרת התרבות, מירי רגב, הצהירה אמש כי היא רואה עצמה מועמדת לתפקיד.

בסביבתה של רגב, שהסתפקה בעת חלוקת התיקים במשרד התרבות ולא במשרד הרווחה כפי שביקשה, אומרים שהיא סבורה כי התפטרותו של שלום מביאה עימה את ההזדמנות לשדרגה.

ייתכן כי לתפקיד שר הכלכלה, שאותו פינה דרעי, ייכנס שר התיירות יריב לוין, שנחשב לאחד האנשים הקרובים והנאמנים ביותר לנתניהו בקרב שרי הליכוד.

איוש תפקידיו של שלום, ובהם גם המשרד לפיתוח אזורי והחברות בקבינט, צפויים להביא לסבב תיקים בזמן הקרוב, שבמסגרתו ייתכן כי גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, צחי הנגבי, יתמנה לשר - מה שיגרום לקרב על ראשות הוועדה בליכוד.

בנוסף, ייתכן כי נתניהו יחליט לשדרג גם את בני בגין, שלא מונה לשר עם הקמת הממשלה. 

עד שיחליט נתניהו כיצד לחלק את התיקים, ישמש ראש הממשלה גם כשר הפנים - וזאת בנוסף לתפקידיו בראשות משרדי החוץ, התקשורת, שיתוף-פעולה אזורי והכלכלה.

את מקומו של שלום בכנסת יתפוס אמיר אוחנה, ממקימי התא הגאה בליכוד. אוחנה, 38, הוא עורך דין במקצועו, רב-סרן במי"ל ואיש שב"כ לשעבר. הוא ממוקם במקום ה-32 ברשימת הליכוד לכנסת, לאחר שנבחר על משבצת מחוז תל-אביב. ככל הנראה יושבע אוחנה לכנסת כבר בימים הקרובים.

 

סקר: 51% מהציבור נוטים להאמין למתלוננות נגד שלום

בסקר של "פאנלס פוליטיקס", שנערך עבור ערוץ הכנסת ופורסם היום, נמצא כי 51% מהציבור נוטים להאמין למתלוננות נגד סילבן שלום, ורק 21% מהנשאלים נוטים להאמין יותר לשלום. 27% מהנשאלים ענו כי אינם יודעים למי להאמין. יש לציין כי לא ניכר הבדל במידת האמון לצד כזה או אחר בין נשים לגברים, וכן אין הבדל לפי מוצא עדתי.

על-פי הסקר, רוב מוחלט בציבור (81%) סבור כי נכון עשה השר שלום כשהודיע על פרישה מהפוליטיקה. לפי הסקר, שנערך אמש (א') עבור ערוץ 99, מסתבר כי רק 10% מהנשאלים חשבו ההפך. 

"פגישה בשירותים" 

הבוקר המשיכו בכלי התקשורת לעסוק בפרשה. בגלי צה"ל דווח כי בין הנשים שהוטרדו על-ידי שלום גם חברת כנסת מכהנת. לפי שעה אותה חברת כנסת לא מוכנה להתלונן או למסור עדות. ככל הידוע ל"גלובס", מדובר באירוע שקרה בטרם נכנסה חברת הכנסת למשכן, אולם הדבר קרה בטווח שעליו לא חלה התיישנות.

אמש שודרה בערוץ 10 עדות של אחד ממאבטחיו של שלום, שסיפר על מפגשים מיניים של השר עם נשים בחדרי שירותים של בית-קפה ומסעדה בתל-אביב. "עבדתי עם השר סילבן שלום תקופה קצרה. באחת הפעמים שעבדתי איתו קיבלתי הודעה שיש שינוי בלו"ז, ואנחנו צריכים לרדת מיד לקפה דובנוב. הגענו לקפה דובנוב. אני מגיע לקפה, אני מזהה בחורה שעובדת במשרד, יושבת באחד השולחנות. השר ניגש והתיישב מולה", סיפר המאבטח.

לדבריו, כעבור כמה דקות האישה קמה מהשולחן והלכה לכיוון השירותים. "דקה לאחר מכן גם השר נעמד והלך לכיוון השירותים. לאחר שהשר נכנס לאחד מהתאים, סרקתי את כל תאי השירותים גם של הנשים וגם של הגברים, ולא היה ספק שהם נמצאים באותו התא, והרעשים גם לא השאירו כל ספק מה מתרחש שם.

"אחרי בערך רבע שעה, 20 דקות, אותה עובדת יצאה מתא השירותים. לאחר מכן גם השר יצא, הם חזרו לאותו השולחן, וכמה דקות - אולי 3-4-5 דקות אחר-כך - הפגישה הסתיימה, וכל אחד חזר למשרד".