חשד: מפקח בכיר לשעבר ברשות המסים ביצע עבירות מס

רו"ח ארז מינס, לשעבר מפקח בכיר ברשות המסים, חשוד כי סייע ללקוחותיו לקבל החזר מס מבלי שמגיע להם ותוך זיוף מסמכים ■ טוען: "החקירה נפתחה בשל מאבק מקצועי שלי מול פקיד השומה"

בזמן שכולם עסוקים בעבירות המס לכאורה של בר רפאלי, ובשאלה אם רשות המסים "נטפלת" ללא סיבה לדוגמנית-העל, מסתבר כי רשות המסים ממשיכה לעבוד במרץ - גם נגד היוצאים משורותיה.

ל"גלובס" נודע כי רשות המסים עצרה בשבוע שעבר לחקירה רואה חשבון עצמאי שעבד במשך כ-10 כמפקח בכיר ברשות, בחשד לביצוע עבירות מס חמורות הנאמדות בהיקף של מאות אלפי שקלים.

החשוד הוא רו"ח ארז מינס, בעל משרד ראיית חשבון עצמאי, המספק - כך לפי אתר האינטרנט של המשרד - שירותים כוללים לעסקים ולעמותות, וכן מסייע בקבלת החזרי מס לשכירים.

רו"ח מינס מציין באתרו כי עבד "כ-10 שנים במס הכנסה כמפקח בכיר", וכי הוא בעל לימודי תואר שני באוניברסיטת תל-אביב (עם התמחות במימון חשבונאות).

"המוטו שלנו: לעזור לעסקים קטנים כגדולים, לאנשי עסקים ופרטיים בניהול העסקי ובהתנהלות התקינה מול רשויות המס, תוך ניצול מקסימלי של חוקי המס לטובת הלקוח", נכתב באתר של המשרד. "מבחינתנו, רואה חשבון טוב הוא לא טכנוקרט... אנו מבטיחים גישה ייחודית וחשיבה יצירתית לכל לקוח ולקוח ותפירת ניהול חשבונאי ומיסויי לפי מידותיו המדויקות של העסק".

ואולם, לטענת רשות המסים, כנראה שרו"ח מינס היה מעט יצירתי מדי בתכנוני המס שלו - יצירתי עד כדי פלילים.

מבקשת המעצר שהוגשה בשבוע שעבר לבית משפט השלום בתל-אביב, עולה כי במסגרת פעילות מודיעינית שביצע פקיד שומה חקירות מרכז, עלה החשד לכאורה כי רו"ח מינס הציג בפני רשויות המס מצגי-שווא על-ידי כך שזייף מסמכים ואישורים שזיכו את לקוחותיו בהחזר מס, על אף שלא היו זכאים להם - ומסך כל החזר קיבל שכר-טרחה.

הרשות כמובן לא מציינת במסמכים שהגישה לבית המשפט כי מדובר ביוצא חלציה, שיודע איך מתנהלים הדברים מאחורי הקלעים ברשות, ואולי אף השתמש בידע זה בעת ביצוע העבירות לכאורה.

עורמה ותחבולה

החקירה הגלויה נגד רו"ח מינס נפתחה בשבוע שעבר, אז בוצעו חיפושים בביתו ובמשרדו, ונתפסו מסמכים רבים ומחשבים, שלטענת הרשות קשורים לחשדות הנחקרים. בהמשך אישר בית המשפט את הארכת מעצרו ביומיים.

רשות המסים ציינה בבית המשפט כי עד כה העלתה החקירה כי בשנים 2008-2014 נקט רו"ח מינס במירמה, עורמה ותחבולה לשם קבלת החזרי מס שלא כדין עבור לקוחותיו. בנוסף, נטען כי מינס נקט מגוון פעולות לא לגיטימיות כדי להפחית את חבות המס בתיקו האישי ולא דיווח לשלטונות המס על מלוא הכנסותיו.

"בעיות אזרחיות"

הרשות מייחסת לרו"ח מינס עבירות של העלמת הכנסות ועזרה לאחר להתחמק מתשלום מס במזיד בסכום המוערך במאות אלפי שקלים - עבירות המוגדרות כעבירות מסוג פשע.

בדיון שחרורו ממעצר טען רו"ח מינס, באמצעות בא-כוחו עו"ד חיים לוי, כי הוא מנהל מאבקים קשים עם פקיד שומה פתח-תקווה שמרכז את רוב הפעילות שלו מול מס הכנסה, ומהסיבה הזאת יש משבר אמון קשה מאוד וחוסר אמון הדדי, שכנראה הוביל גם לחקירה האמורה, אשר לדבריו אין בה ממש.

"מדובר ברואה חשבון 23 שנה, עובד רשות המסים לשעבר, עם עבר ללא רבב, המנהל משרד עצמאי, יש לו המון לקוחות, מגיש דוחות כל שנה", טען עו"ד לוי בדיון, ותיאר את נסיבות הפשיטה על ביתו של רו"ח מינס ככאלה שכה הבהילו אותו, עד שהוא הלך להביא אקדח שנמצא בביתו מרוב חשש.

לדבריו, "היו אצל החשוד בבית ובמשרד, עשו אצלו פעולות אגרסיביות. החשוד מתגורר בברקן, הוא נבהל מהנקישות בדלת, הוא הלך להביא אקדח. כשהוא ראה שמדובר ברשות המסים, הוא הבין וחזר חזרה לחדר להחזיר את האקדח לארון".

מנגד, ברשות המסים טוענים כי מדובר בפרשה סבוכה שהחקירה בה טרם הסתיימה, וסבורים כי ישנם עוד מעורבים בפרשה, אנשים שקשורים לאירועים, בהם אשתו של מינס ולקוחות שונים שלו.

עו"ד חיים לוי, סנגורו של רו"ח מינס, מסר ל"גלובס" בתגובה כי "מדובר ברואה חשבון ותיק ומנוסה, אשר בינו לבין רשות המסים קיימות מספר מחלוקות, הן בנוגע לתיקו האישי והן בהתייחס לאופן הטיפול שהעניק ללקוחותיו. לא מדובר במחלוקות חדשות, כי אם במחלוקות בנות מספר שנים סביב תחשיבי מס, שאת חלקן אף הצליח מרשנו להסדיר מול פקיד השומה.

"מרשנו כופר בכל החשדות המיוחסים לו. אנו סבורים כי אין ולא היה מקום למעצר זה מלכתחילה, בין השאר הואיל ומדובר בסוגיות אזרחיות שהדרך לליבונן אינה חוסה תחת כנפי ההליך הפלילי".