פינוי-בינוי בבת-ים: 714 דירות חדשות יוקמו במתחם השבטים

על השטח בנויים 6 בניינים ישנים הכוללים 144 דירות, כאשר עפ"י התוכנית, ייהרסו הבניינים הישנים, ויוקמו במקומם 4 מגדלים חדשים בני 32 קומות, מעל קומה מסחרית וקומת משרדים

תמ"א 38 ופינוי בינוי / צילום: תמר מצפי
תמ"א 38 ופינוי בינוי / צילום: תמר מצפי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל-אביב הפקידה להתנגדויות הציבור תוכנית פינוי-בינוי במתחם השבטים בבת-ים. מדובר בשטח של 38 דונם הממוקם בין הרחובות ניסנבוים במערב, הקוממיות בדרום, קרן היסוד בצפון, ומוהליבר ממזרח.

על השטח בנויים 6 בניינים ישנים הכוללים 144 דירות, כאשר על-פי התוכנית, ייהרסו הבניינים הישנים, ויוקמו במקומם 4 מגדלים חדשים בני 32 קומות הכוללים בסך-הכול 714 דירות, מעל קומה מסחרית וקומת משרדים. מדובר במקדם כלכלי של 5 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה.

את התוכנית יזמה עיריית בת-ים, ובעלי הדירות התקשרו עוד בשנת 2009 עם חברת אזורים למימוש הפרויקט. המתחם ממוקם סמוך לתחנת הרכבת הקלה בעתידית ולנתיבי איילון.

במרכז המתחם יתווספו שטחים ציבוריים, ויוקם ציר לאורך רחוב הקוממיות ירוק ברוחב 25 מטרים, שיחבר את חולון דרך בת-ים מערבה לכיוון הים. הוועדה המחוזית אף דרשה להוסיף לתוכנית מבנה ציבורי שיכול לשמש גם כמעונות סטודנטים או דיור בר-השגה.