לאחר הדוח של רשות ני"ע: שתי בקשות פירוק נגד יוטרייד

הבקשה הראשונה הוגשה ע"י אחד מספקי הרובוטים של החברה, איל שלום, וע"י אחד המשקיעים, שמעון חמיאס ■ הבקשה השנייה הוגשה ע"י שני המשקיעים אלון ועדי בן-שאול, שהשקיעו ביוטרייד 200 אלף שקל

יוטרייד לוגו
יוטרייד לוגו

המשקיעים של חברת יוטרייד, נושיה ועובדיה לא ממתינים יותר. מאז שהתפוצצה בתחילת השבוע פרשת יוטרייד, שנחשפה לראשונה ב"גלובס", מוגשות בזו אחר זו בקשות פירוק נגד החברה.

בקשות אלה מוגשות על רקע הדוח החמור של רשות ניירות ערך, לפיו חברת יוטרייד שבשליטת אביב טלמור ביצעה תרמית פונזי לכאורה - שימוש בכספי משקיעים חדשים להחזרת כספים למשקיעים קודמים המבקשים למשוך את כספם - ורישום כוזב של יתרת הכספים בחברה.

שופט המחלקה הכלכלית מבית המשפט המחוזי בתל-אביב, חאלד כבוב, שבפניו הונח הדוח והבקשה להפסיק את פעילות החברה בצל החשדות, נעתר השבוע לבקשה ואסר, עד לדיון שיתקיים בסוף החודש הנוכחי, על החברה לגייס כספים בכל דרך שהיא.

שתי בקשות הפירוק, שלצידם הוגשו בקשות למינוי מפרק זמני לחברה, הוגשו היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

הבקשה הראשונה הוגשה על-ידי אחד מספקי הרובוטים של החברה, איל שלום, ועל-ידי אחד המשקיעים, שמעון חמיאס. חמיאס מציין כי סך החוב של יוטרייד כלפיו עומד על כ-33 אלף דולר.

השניים, שהגישו את בקשת הפירוק באמצעות עו"ד גדעון גולדשטיין ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ, ביקשו מבית המשפט שימנה מפרק זמני לחברה והציעו את עו"ד אייל אברמוב כמפרק.

"הבקשה מוגשת עקב החשש הממשי והמוצדק כי עקב חדלות הפירעון אליה נקלעה, החברה תנסה לנהוג מנהג בעלים בקניינו הרוחני של שלום - היצירות המוגנות, ובכלל זאת תנסה למוכרו ו/או להעבירו ו/או ליתן בו רישיונות לצד שלישי (או לחברות נוספות הקשורות לחברה ו/או לאביב טלמור), בטרם הוכרעה המחלוקת בהליך המשפטי, ו/או תנסה להוציא מהחברה את התמורה שתתקבל מפעולות אלה, מעשה העולה בגדר הברחת נכסים", צוין בבקשה.

עוד ביקשו השניים צו שיאסור על איסור דיספוזיציה בנכסי החברה או ביצירות המוגנות, עד להכרעה בבקשת הפירוק ומינוי מפרק זמני.

הבקשה השנייה הוגשה ע"י שני משקיעים, אלון ועדי בן-שאול, שהשקיעו ביוטרייד סכום שנחשב יחסית גבוה ביחס למשקיעים אחרים, בסך 200 אלף שקל.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד עדו עינת ממשרד כהן וילצ'יק ושות', ביקשו השניים כי ביהמ"ש יורה על תפיסת כל הרכוש השייך לחברה, "לרבות משרדיה, נכסיה וספריה, לאחסנו במקום מוגן ובטוח ולשומרו עד למינוי מפרק קבוע".

עוד ביקשו המשקיעים כי בית המשפט יאפשר לתפוס כל נכס ולבטל כל דיספוזיציה בנכסים שעומדת לבצע ו/או שביצעה החברה. זאת, במטרה למנוע מהחברה להריח את נכסיה שפזורים ברחבי העולם.

בבקשה זו הציעו השניים את מינויו של עו"ד אלעד עפארי כמפרק זמני של החברה.

השופט איתן אורנשטיין קבע למחר בבוקר דיון בהול בבקשות הפירוק וכן הורה לעדכן את רשות ניירות ערך ואת כונס הנכסים הרשמי בנושא.