ח"כ מרגלית: "המנכ"ל שתובע אותי פוטר ומתוסכל; לא יסחטו אותי"

מרגלית מגיב לתביעה ששמו שורבב אליה: "יש לכם נייר עם חתימתי? תעבירו לוועדת האתיקה" ■ על טענת הכספים המוחבאים במקלטי מס: "שטויות. JVP משלמת מס בישראל יותר מרוב החברות הרב-לאומיות"

אראל מרגלית / צלם: איל יצהר
אראל מרגלית / צלם: איל יצהר

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) דוחה היום (ה') מכל וכל את הטענות שעלו נגדו בתביעה, לפיהן הוא ניצל לכאורה את משאביה של חברת JVP שייסד לשם כיסוי הוצאות פרטיות. הטענות הועלו בכתב תביעה שהגיש מנכ"ל לשעבר בחברת הסטארט-אפ אניקליפ, הטוען כי חשף שחיתויות ולכן פוטר; ואילו מרגלית אומר היום בראיון לגלי צה"ל כי אותו מנכ"ל מנסה לסחוט אותו ואת JVP. 

"אני לא מעורב ב-JVP", הבהיר היום מרגלית. "לא חתמתי על שום עסקה שם מרגע שנבחרתי לכנסת. זה לא שאני צריך לבדוק את עצמי. תבינו מי אני ומה עשיתי: הקמתי את JVP מאפס בירושלים. הקמתי שם יותר מ-100 חברות מאפס. היו לי 14 הנפקות בנאסד"ק ועוד 13 חברות שמכרתי".

כאשר נשאל על מסמך הקשור ל-JVP בו מתנוססת לכאורה חתימתו, השיב מרגלית: "זה נראה לי הזוי, אני לא יודע על איזו עסקה מדברים".

בהמשך הוסיף בהקשר זה כי "אין נייר שחתמתי עליו. אני מציע שכל נייר שיש בידיים שלכם - תעבירו לוועדת האתיקה של הכנסת. לא חתמתי על מסמך, אני לא מעורב ב-JVP". 

מרגלית טען כי הוא עוסק היום אך ורק בעשייה ציבורית: "ברגע מסוים אדם לא רוצה להקים עוד חברה אלא לעשות עבודה ציבורית. כל מה שאני עושה - בכנסת, בצפון, בדרום - הוא חלק מזה".

הוא הדגיש כי הטענות בכתב התביעה מופרכות: "הטענה הזו שקרית. לא חתמתי על שום עסקה... לא הייתי מעורב בשום דבר. המנכ"ל המפוטר - לא ידעתי שהוא פוטר".

- ניתקת מגע לגמרי מ-JVP? כי בפריימריז היו דיבורים שטלפניות של החברה עבדו למענך.

"לא נכון. יש מנהלים ב-JVP, והם עושים עבודה נהדרת. יש פה איזה מנכ"ל שפוטר על-ידי הדירקטורים, והוא סוחב את החברה ואותי ומשרבב את שמי לאיזו תביעה ב-1.5 מיליון דולר שהוא מבקש. הוא לא תובע רק אותי אלא גם את היו"ר הקיים של החברה, את המנכ"ל שלה, שני עורכי דין... זה עובד מתוסכל שמעליל עלילות".

- יש טענה בכתב התביעה שאתם מחביאים כספים במקלטי מס. 

"שטויות. מישהו ממציא עליי ועל החברה המצאות. מנסה לעשות הכול כדי שאבהל ואנסה להשפיע שישלמו לאיש הזה כסף. אמרתי להם שלא יסחטו אותי. אני איש ציבור. הגיע הזמן שבישראל אנשי ציבור לא יהיו סחיטים. אני לא סחיט. JVP משלמת מס בישראל, אני משלם מס בישראל יותר מרוב החברות הרב-לאומיות". 

עו"ד אריאל שמר, המייצג את העובדים, מסר: "העובדים, שהיו בכירים ומוערכים ביותר בחברה, פוטרו מעבודתם שלא כדין, בצורה מבישה, על-מנת לעצור אותם מלהמשיך ולחשוף עוולות של התנהלות בלתי תקינה של ח"כ אראל מרגלית, בהן: פעולות לעושק בעלי מניות מיעוט, העדפת נושים, הונאת בעלי המניות ופעילות בניגוד לטובת החברה - הכול כמפורט בכתב התביעה שהגישו.

"תביעת JVP ואניקליפ היא תביעת השתקה קלאסית, מהלך ציני וטקטי שנוצר תוך שימוש בעוצמתם של התובעים, בתגובה לתביעה שהגישו העובדים שפוטרו, לאחר שגילו, כמפורט בתביעה, מעשי שחיתות ועוולות ופעלו לתיקונם. לטענת העובדים, התביעה שהוגשה נגדם נעשתה בניסיון להרתיעם מחשיפת עובדות שאינן נוחות לחברות.

"יצוין כי עוד טרם הגשת התביעה, הגישו העובדים את טיוטת תביעתם לעיון החברות, ובתגובה הבטיחו להם הנתבעים, באמצעות באי-כוחם, כי יכינו בתגובה תביעה 'משמיצה וצהובה' שתגרום להם להצטער על התביעה. כך אכן עשו - ומכאן התביעה".