חשש בארה"ב: הקמעונאיות החמיצו את יעדי המכירות בתקופת החגים

עפ"י מחקרים בארה"ב, המכירות מאז סוף השבוע של חג ההודיה ועד סוף השבוע האחרון של חג המולד ירדו בצורה ברורה לעומת התקופה המקבילה ב-2014

קדחת הקניות בניו יורק / צילום: רויטרס
קדחת הקניות בניו יורק / צילום: רויטרס

הקמעונאיות בארה"ב מתקשות לעמוד אפילו ביעדי המכירות הנמוכים לעונת קניות החגים הנוכחית, לאחר שגם בסוף השבוע האחרון שלפני חג המולד, המכונה "Super Saturday", המכירות איכזבו - כך על-פי סקרים מובילים בתעשייה.

מסורתית, סוף השבוע האחרון שלפני חג המולד קובע את שיאי המכירות ומתחרה בה רק סוף השבוע של חג ההודיה, "יום שישי השחור" ("Black Friday").

השנה, המכירות בסוף השבוע שחלף עלו, בחנויות הפיזיות ובאונליין, ב-4% ל-55 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 2.5% בשנה שעברה. בסיכום הכללי, מאז תחילת נובמבר ועד 22 בדצמבר עלו המכירות ב-3.1% - מתחת לציפיות המוקדמות ומתחת לצמיחה של 4.1% שנרשמה בתקופה המקבילה ב-2014.

"המכירות מקרטעות השנה, כשרוב הצרכנים קונים קרוב לצרכים שלהם. רואים בבירור ירידה לעומת השנה שעברה", ציין נשיא חברת המחקר Customer Growth Partners.