הבורסה ננעלה בעליות; מיילן עלתה 2.5%, אסם ב-3.5%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.37 מיליארד שקל ■ בנק ישראל הותיר, כצפוי, את הריבית ללא שינוי ■ הנפט נסחר בעלייה חדה

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ג') בעליות שערים, ברקע מגמה דומה בבורסות אירופה ובמדדי וול סטריט, לאחר שאמש ננעל המסחר בניו-יורק בירידות שערים קלות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.37 מיליארד שקל.

 

הנפט ממשיך לתת את הטון ולהדאיג את הכלכלנים והאנליסטים, ואת הפעילים בשווקים. הדעות בנוגע ל-2016 חלוקות: יש הטוענים כי הוא בדרכו ל-60 דולר לחבית, בעוד אחרים חוששים כי הזהב השחור יחליק בשנה הבאה לרף ה-20 דולר לחבית, על כל המשמעויות הכלכליות של הערכה זו.

בנק ישראל הותיר אתמול את ריבית חודש ינואר על כנה ברמה של 0.1%, כצפוי, על רקע סביבת האינפלציה הנמוכה, ולמרות הפצרות משרד האוצר להעלות את הריבית והעלאת הריבית בארה"ב בשיעור של 0.25%. על פי הודעת בנק ישראל, המדיניות המוניטרית תישאר מרחיבה לאורך זמן, והריבית צפויה לעלות בסוף 2016 ל-0.25% - לעומת התחזית הקודמת שעמדה על הגעה לשיעור ריבית של 0.5%.

כמו כן, תחזית חטיבת המחקר לצמיחת התוצר ב-2016 עודכנה כלפי מטה ל-2.8%, לעומת 3.3% בתחזית מספטמבר. האינפלציה צפויה להיכנס ליעד בתחילת 2017. השנה צפויה להסתכם הצמיחה ב-2.4%.

מניות הגז הוסיפו לעמוד במוקד לאחר ששלשום חשף "גלובס" כי שותפות לוויתן ובריטיש גז נמצאות בשלב האחרון של המו"מ לחתימת חוזה גז. נציין את אבנר , דלק קידוחים  ורציו .

מניות מיילן  בלטו בעליות חדות. גם אבוג'ן  המשיכה לעלות.

גזית גלוב  הוסיפה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול על הנפקת מניות בהיקף של כ-350 מיליון שקל. השלב המוסדי צפוי להיערך היום.

על רקע ההתפתחויות הדרמטיות בשוק קמעונאות המזון המקומי בחודשים האחרונים, בעקבות קריסתה של רשת מגה, כלכלני בית ההשקעות מיטב דש ברוקראז' סבורים כי יתר החברות בשוק - שופרסל , ויקטורי  ורמי לוי  - עדיין לא מתומחרות במלואן, וזאת למרות עליות דו-ספרתיות חדות שמציגות 3 המניות מתחילת השנה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]