מיילן: "אין לנו כוונה למחוק את המניה מת"א גם לאחר שנה"

למרות שהתחייבה רק לשנה בחברה טוענים: "אנו רואים יתרונות משמעותיים בביקוש למניה בת"א"

מיילן / צילום: תמר מצפי
מיילן / צילום: תמר מצפי

לפני כחודשיים החלה חברת התרופות מיילן  להיסחר בבורסה של ת"א, לצד המסחר בנאסד"ק, ולפני כשלושה שבועות צורפה המניה למדד ת"א 25. הרישום הכפול של מיילן בוצע כחלק מניסיונה להשתלט על חברת התרופות פריגו, שנסחרת בת"א זה כעשור, מאז שרכשה את אגיס הישראלית.

מיילן הבטיחה לרשות ניירות ערך הישראלית שתישאר להיסחר בת"א במשך שנה אם לא תצליח לרכוש את פריגו, ובמשך שלוש שנים אם תצליח. יו"ר מיילן, רוברט קורי, שביקר בארץ לרגל הרישום לבורסה, הבטיח כי "עם או בלי פריגו - נישאר בבורסה בת"א".

עם זאת, לאחר שניסיון ההשתלטות על פריגו הסתיים בכישלון של מיילן, נראה שהסברה הרווחת בשוק ההון הישראלי היא שמיילן תימחק ממסחר בת"א לאחר שנה. אלא שייתכן שהציפיות הללו שגויות. אנליסט הפארמה בירושלים ברוקראז', יונתן קרייזמן, ביקש לבדוק מהן כוונותיה של מיילן בנושא. התשובה שקיבל מהחברה הייתה, כי החברה התחייבה להיסחר בת"א במשך שנה, אולם "אין לנו כוונה למחוק את המניה ממסחר לאחר תקופה של שנה, משום שאנו רואים יתרונות משמעותיים בביקוש למניותינו בבורסה בת"א".

קרייזמן, שצפוי בעקבות זאת להתחיל לסקר את מניית מיילן, אמר היום כי "אם אכן החברה תישאר פה לטווח הבינוני-ארוך, מדובר באירוע חיובי, שכן הוא יצריך תהליך שבמסגרתו הגופים המוסדיים יעמיקו את ההיכרות וההבנה בחברה, בדומה לתהליך שהתרחש עם פריגו".

להערכתו, התועלת המרכזית עבור מיילן ברישום למסחר בבורסה המקומית היא בהחזקתם ההכרחית של גופים מוסדיים כשחקני Benchmark. "כלומר, לאורך זמן היותה של החברה חלק מהמדדים המרכזיים תעלה את החזקתם של המוסדיים, הנחשבים מחזיקים יציבים ביחס לקרנות אמריקאיות שאינן נדרשות להחזיק במניה", אומר קרייזמן. הוא מציין כי החזקת המוסדיים הישראליים במניית פריגו מגיעה לכ-12%-13%, ולדבריו, "ראינו כיצד הם ניצבו לצד פריגו בהכרעה על המיזוג עם מיילן".

עוד לדבריו, "מתוך גל החברות שנרשמו לאחרונה בארץ, הישארותה האפשרית של מיילן גם בטווח הארוך תיחשב להישג עבור ראשי הבורסה, לעומת הרישום של חברות אחרות כמו מנקיינד - שנראית בדיעבד מקרה אופורטוניסטי, לאחר צניחה של כ-60% במניה מאז נרשמה למסחר בת"א".

שווי השוק של מיילן הוא 27.2 מיליארד דולר, והיא מהווה כיום כ-4% ממדד ת"א 25, למרות שהייתה זכאית למשקל של 10% לפי שוויה, וזאת לפי החלטה מעודכנת של הבורסה ומשום שאין לה זיקה ישראלית. הבורסה עדכנה את הקריטריונים לכניסה למדדים בעקבות המגמה שהביאה ארצה חברות ביומד אמריקאיות עתירות סיכון, שנרשמו למסחר בת"א וניצלו את הביקושים שנוצרו מכניסתן למדדים על מנת לגייס סכומים נכבדים מתעודות הסל המקומיות.

מיילן, חברת תרופות העוסקת בעיקר בתחום הגנרי, הודיעה אתמול על השקת גרסה גנרית לתרופה Zyvox של פייזר, המיועדת לטיפול בזיהומים ונמכרת בכ-458 מיליון דולר לשנה. מניית מיילן נסחרת כיום במחיר של כ-55.3 דולר, שדומה למחיר שבו נסחרה במארס האחרון, לפני שהחלו השמועות על כוונתה של טבע לרכוש את מיילן. במהלך השנה המניה הגיעה למחיר של למעלה מ-70 דולר, על רקע ניסיון ההשתלטות של טבע, ונפלה לכ-40 דולר אחרי שטבע ויתרה על מיילן.

מאז שנכשל ניסיון ההשתלטות של מיילן על פריגו, מניית מיילן עלתה ב-28%, ולפי האנליסטים שמסקרים את המניה, יש לה עוד לאן לשאוף: לפי נתוני Thomson/First Call, מחיר היעד הממוצע למניה הוא 63.6 דולר, פרמיה של כ-15% על מחיר השוק. 12 אנליסטים ממליצים על מניית מיילן בהמלצת "קנייה" ו-7 ממליצים "החזק".