ביה"ד האזורי לעבודה נזף בהסתדרות בפרשת ביכורי השקמה

ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע דחה את בקשת ההסתדרות למנוע את סגירת חברת הבת של רמי לוי, וקבע שהגשת הבקשה פוגעת בעובדים ולא מסייעת להם

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע דחה את בקשת ההסתדרות למנוע את סגירת חברת הבת של רמי לוי, ביכורי השקמה, וקבע שההסתדרות פעלה בהגשת הבקשה בחוסר תום לב וממניעים זרים, שהגשת הבקשה פוגעת בעובדים ולא מסייעת להם ושהיה על ההסתדרות לשבת למו"מ.

"יש בהתנהלות זו חוסר תום לב מצד המבקשת, משום שהמצב העובדתי היה ידוע למבקשת זה מכבר. גם מצאנו כי המבקשת אינה פועלת מתוך אינטרס של הגנה על העובדים, ועל כך נפרט בהמשך, אלא מתוך מניעים זרים", כך פסק השופט יוחנן כהן, בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע.

עוד כתב השופט כהן בפסק הדין כי "ככל שבית הדין מתעמק בבקשה, התרשמותו כי המבקשת אינה עוזרת לעובדים אלא פוגעת בהם" וכי "אם אכן מטרת המבקשת או מטרתו של ארגון העובדים להבטיח להם מקום תעסוקה ותנאי עבודה טובים, היה זה מן הראוי כי [...] תנהל מו"מ לגבי כריתת הסכם קיבוצי [...] אך לא כך פועלת המבקשת. המבקשת זורה אנדרלמוסיה דווקא אצל העובדים, שכן מתן צווים ארעיים כפי שהיא מבקשת לא תגרום הטבה במצבם של העובדים אלא תמנע מהם להביא פרנסה".

את רמי לוי ייצגו עורכות הדין סיגל פעיל ושירי שלו ממשרד א. חלד ושות'.