הבורסה ננעלה בעליות: מדד תל-אביב 100 עלה ב-1%

הבורסה מפגינה איתנות אל מול הירידות בוול סטריט ביום חמישי ■ כלכלני לאומי ממליצים לא לבצע שינויים בתיק: "במבט ל-2016, אנו סבורים כי קיים פוטנציאל לעליות שערים מתונות בשוק המקומי אם הצמיחה המתונה תימשך"

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

שנת 2016 בבורסה של תל אביב נפתחה במגמה חיובית, כשהמדדים בבורסה ננעלו היום במגמה חיובית, למרות שהמסחר בוול סטריט הסתיים ביום חמישי בירידות. נזכיר כי ביום שישי לא התקיים מסחר מעבר לים על רקע חגיגות השנה החדשה. מחזור המסחר הסתכם בכ-905 מיליון שקל.

 

וול סטריט נעלה את היום האחרון של 2015 בירידות שערים של עד 1.1%, וסיכמה שנה לא פשוטה שכללה מספר משברים בשווקים, בין היתר בכל הקשור למשבר החוב של יוון וסוגיית ההקלה הכמותית והעלאת הריבית בארה"ב. 

בסיכום שנתי, מדד S&P 500 השיל מערכו 0.72% (ירידה שנתית ראשונה מאז 2011), הדאו ג'ונס ירד 2.24% (ירידה שנתית ראשונה מאז 2008), והנאסד"ק דווקא טיפס בשיעור של 5.72%.

לקראת שנת המסחר החדשה, כלכלני בנק לאומי ממליצים שלא לבצע שינויים בהרכב תיקי ההשקעות. הכלכלנים מעריכים בסקירת סוף השבוע שלהם, כי הכלכלה הגלובלית והישראלית צפויות להמשיך ולהתאפיין בצמיחה חיובית אך מתונה, סביבת אינפלציה נמוכה ומדיניות מוניטרית מרחיבה.

"במבט ל-2016, אנו סבורים כי קיים פוטנציאל לעליות שערים מתונות בשוק המקומי, תחת ההערכה שהכלכלה המקומית תמשיך לצמוח בקצב מתון, ובהנתן רמת התמחור הסבירה בשוק המניות", סבורים הכלכלנים.

כלכלני בנק אגוד ממשיכים להמליץ למשקיעים להסיט כספים לחו"ל ולשמור על חלוקה באפיק המנייתי של 60% חו"ל, ו-40% ישראל. מבחינת החשיפה הכללית למניות, באגוד מותירים את ההמלצה על כנה: בתיק המייצג 20% ובתיק הספקולטיבי - 36%.

לדברי הכלכלנים, "התנודתיות צפויה להימשך בשווקים בטווח הקצר - בינוני הן במסחר היומי והן התוך יומי. מנגד רמת הריביות הנמוכה בארץ ובעולם ממשיכה לתמוך בחברות ובאפיק המנייתי".

 

קבוצת דלק בעלייה חדה

מניות קבוצת דלק  רשמו עלייה חדה. גם אבנר , דלק קידוחים  וישראמקו  בלטו בעליות.

טבע , אלביט מערכות  וגזית גלוב  עלו לאחר שחזרו עם פערים חיוביים.

הדסית ביו  הודיעה היום כי החליטה להשקיע 750 אלף דולר בחברה הבת, כאהר מדיקל , וזאת במסגרת שלב הסגירה המאוחרת להשקעה של 12 מיליון דולר שהתבצעה בחברה לפני כשבועיים.

סאטקום מערכות  הודיעה כי גילת סאטקום, חברה בת בבעלות מלאה, התקשרה עם לקוח בארץ לאספקת שירותי תקשורת לתקופה של שלוש שנים. להערכת החברה, סך ההכנסות בתקופת ההתקשרות יסתכם בכ-8.2 מיליון שקל (כ-2.1 מיליון דולר).

חברת הנדל"ן נתנאל גרופ  דיווחה היום על חתימת הסכמי מימון בהיקף מצטבר של עד 90 מיליון שקל עם בית ההשקעות אלטשולר שחם. כספי ההלוואה ישמשו בין היתר למימון הקמת הקומפלקס המסחרי "נתנאל בשדרה", הממוקם במרכז העיר חולון, בצמוד לקניון עזריאלי, מרכז התרבות מדיטק, והמכון הטכנולוגי של חולון (HIT).