"שוקי המניות בארץ ובארה"ב מעניינים לנוכח הריבית הנמוכה"

הלמן אלדובי: שוק המניות האירופאי אטרקטיבי ביחס ליתר מדדי העולם ומהווה סביבת השקעה נוחה בתקופה זו

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

"שנת 2015 הסתיימה בירידות שערים בשוקי המניות, אבל אנו מעריכים כי שוק המניות האמריקאי והישראלי עדיין מעניינים לנוכח הריבית הנמוכה והצמיחה הצפויה בשווקים אלו". כך אומרים כלכלני בית ההשקעות הלמן אלדובי בסקירתם השבועית.

יחד עם זאת, אומרים בבית ההשקעות, צריך לצפות לתנודתיות גבוה והבדלים גדולים בן השווקים השונים ובן הסקטורים השונים. "הסלקטיביות תהיה חשובה ביותר בשנת 2016 ואנו ממליצים להיות יותר סלקטיביים בבחירת תיק ההשקעות אך עדיין לשמור על חשיפה מנייתית מסוימת בתיק. מחיר הנפט, קצב העלאות הריבית והצמיחה בסין יהיו הגורמים העיקריים אשר ישפיעו על השווקים בחודשים הקרובים ולכן חשוב לעקוב אחר אינדיקטורים אלו".

בארה"ב, דו"ח התעסוקה שעתיד להתפרסם ביום שישי צפוי להצביע על עלייה נוספת של מעל ל-200 אלף משרות. החורף המתון צפוי לספק רוח גבית לדו"ח התעסוקה ולתמוך בתוספת משרות גבוהה מזו שהתרגלנו אליה בחורפים קודמים.

באירופה, "אנו ממשיכים להמליץ על החזקת יתר במדינות החזקות ובמדדים העיקריים, זאת מאחר ואנו צופים המשך שיפור איטי בנתוני הכלכלות בתמיכת הבנק המרכזי בצמיחתן. להערכתנו, שוק המניות האירופאי הינו אטרקטיבי ביחס ליתר מדדי העולם ומהווה סביבת השקעה נוחה בתקופה זו".

בישראל, הירידה ברמת האינפלציה נמשכת זמן רב מהצפוי מה שעשוי לתמוך בהותרת הריבית ברמתה הנמוכה עוד זמן מה. בהלמן אלדובי לא צופים שינוי בריבית במהלך החודשים הקרובים. בנוסף, "אנו מניחים כי במידה והדולר יתחזק אל מול השקל לאור העלאת הריבית האמריקאית, כבר בסוף 2016, אם לא קודם, נתחיל לשמוע על תכניות להעלאת הריבית המקומית".