גיל שרון עוזב את דסק"ש על רקע סאגת השכר

מהחברה נמסר כי ההנהלה ושרון הגיעו להסכמה משותפת שנכון להפסיק את הליך מינויו של שרון למנכ"ל ■ הסכם השכר של שרון נחתם מראש ל-5 שנים וכלל בגרסתו השנייה שכר והטבות בעלות של כ-59 מיליון שקל לכל התקופה

גיל שרון / צילום: יונתן בלום
גיל שרון / צילום: יונתן בלום

מנכ"ל פלאפון לשעבר, גיל שרון, כבר לא יכהן כמנכ"ל חברת האחזקות דיסקונט השקעות  (דסק"ש) מקבוצת אי.די.בי. דוברת דסק"ש מסרה הערב (ג') כי החברה ושרון הגיעו להסכמה משותפת, כי נכון להפסיק את תהליך המינוי. זאת, עקב התארכותו וקשיים רבים שעלו במהלכו, לרבות פערים בין הצדדים, באשר לגישה הניהולית הנדרשת בקבוצה.

בעקבות ההודעה צפוי שרון לחפש תפקיד ניהולי בכיר אחר במשק, בעוד דסק"ש תידרש למצוא מנכ"ל במהירות. בינתיים, הודיע דירקטוריון החברה על מינויו של שולם לפידות, מקורבו של בעל השליטה אדוארדו אלשטיין ודירקטור בדסק"ש, למנכ"ל זמני.

מקורות בשוק מספרים על פערי תפיסות בין הצדדים, שהובילו למחלוקות על אופי ניהול החברה והחברות שבשליטתה (סלקום, שופרסל, נכסים ובנין, וכדומה) לכל אורך המינוי. אלא, שפערים אלו הלכו והעמיקו לאור חבילת התגמול הגבוהה שדרש שרון והקשיים באישורה. הערב, רגע לפני פגישה נוספת של ועדת התגמול של דסק"ש בנושא, הודיעו הצדדים על החלטתם להיפרד.

מינויו של שרון לתפקיד מנכ"ל דסק"ש התקבל תחילה בחיוב בשוק ההון המקומי, אולם פרסום הסכם השכר שלו עם החברה מעט לאחר מכן, הפך את דעת הקהל והביא עמו להתנגדות חריפה הן מקרב בעלי מניות המיעוט והן מחזיקי אגרות החוב של החברה. בהמשך, ניאות שרון לבצע הפחתה בחבילת התגמול, אולם גם לאחריה נכשלה החברה בניסיונה לאשר את הסכם השכר באסיפת בעלי המניות שלה.

הסכם השכר של שרון נחתם מראש לתקופה ארוכה יחסית של 5 שנים, וכלל בגרסתו הראשונה שכר והטבות בעלות של כמעט 15 מיליון שקל בשנה: שכר ותנאים סוציאליים בעלות שנתית של 3.24 מיליון שקל, מענק שנתי בהיקף של עד 3.24 מיליון שקל בהתאם לעמידה ביעדים, ובעיקר, חבילת מניות דסק"ש והחברות הבנות, שופרסל וסלקום, בשווי של כ-42 מיליון שקל (1.8% מהון המניות של דסק"ש וכן 0.6% מהון המניות של סלקום ושל שופרסל).

בהמשך, כאמור, הסכים שרון לקצץ 40% מהתמורה במניות שופרסל וסלקום, כך שזו היוותה 0.36% מהון המניות של כל אחת מהן, והסתכמה יחדיו לשווי של כ-18 מיליון שקל (במקום 30 מיליון שקל) קרי, תגמולים בהיקף כולל של כ-11 מיליון שקל בשנה. 

בעקבות הכישלון באסיפה, והתנגדות חריפה שהציג יו"ר רשות ני"ע פרופ' שמואל האוזר להסכם השכר של שרון, החליטה ועדת התגמול של דסק"ש שלא לאשרו מחדש.