"שוקי המניות באירופה - האטרקטיביים ביותר להשקעה"

יוסי אפרתי, סמנכ"ל ומנהל ההשקעות של חברת הכשרה ביטוח: "2016 תהיה שנה בה תיפסק העלייה במחירי הדיור בישראל, אולם אין אנו צופים ירידת מחירים כל עוד לא יתווספו צעדים נוספים ע"י הממשלה"

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

"אנו מוצאים את השוק האירופי כשוק האטרקטיבי ביותר להשקעה בשנת 2016 וממליצים להגדיל חשיפה לשוק המניות בעיקר בגרמניה צרפת ואנגליה. זאת על חשבון הקטנת המניות בשוק המקומי". כך אומר יוסי אפרתי, סמנכ"ל ומנהל ההשקעות של חברת הכשרה ביטוח, בסקירה שפרסם לסיכום שנת 2015 וכניסת 2016. 

על פי מחלקת ההשקעות של הכשרה התחזית לשנת 2016 מתאפיינת בחוסר וודאות בגזרה הסינית שיכולה להעיב על העולם כולו. שנת 2016 תהיה שנה שתתאפיין בתנודתית יתר בשווקים. בארה"ב הפד מעריך כי יעלה את הריבית עוד 3 עד 4 פעמים בעוד ההערכות בשוק הן לשתי העלאות ריבית לעומת זאת בישראל לא צפויה העלאת ריבית עד לסוף השנה כלומר הריבית הנמוכה בישראל תמשיך לתמוך בשוק המניות.

בישראל הצמיחה השנה צפויה להסתכם ב-2.5% אך במבט לשנת 2016 מעריכים בהכשרה כי הצמיחה תסתכם בכ-3% הייצוא שסבל השנה מההתמתנות בסחר העולמי ומהשקל החזק צפוי להשתפר השנה זאת לנגד התחזקותו של הדולר מול השקל מה שיתמוך ביצואנים.

האינפלציה בשנת 2016 תסתכם ב-0.4% וזאת לאחר שנתיים של דפלציה. מחיר הנפט ינוע בטווח של 30 דולר עד 50 דולר לחבית. מחירי הסחורות צפויות להתייצב השנה על רמות המחירים הנמוכות וזאת לאחר שנתיים של ירידות חדות.

בתחום הנדל"ן בישראל מעריך אפרתי כי שנת 2016 תהיה שנת התייצבות במחירים. העליות במחירי הנדל"ן בישראל צפויות להיעצר השנה וניצנים ראשונים לכך כבר רואים היום זאת לנוכח צעדי הממשלה להוצאת משקיעי הנדל"ן מהשוק. "צעדים אלו לבדם לא יתרמו לירידה במחירי הדירות אך בהחלט יצננו את השוק ויפחיתו ביקושים לפחות בגזרת משקיעי הנדל"ן. עפ"י ההערכה שלנו שנת 2016 תהיה שנה בה תיפסק העלייה במחירי הדיור בישראל, אולם אין אנו צופים ירידת מחירים כל עוד לא יתווספו צעדים נוספים ע"י הממשלה".