נעילה מעורבת בוול סטריט; הנפט צנח ב-6% ל-31 דולר לחבית

מחירי הנפט ממשיכים לרדת: מחירה של חבית נפט כבר מתחת ל-32 דולר ■ מורגן סטנלי: הדולר החזק יפיל את הנפט ל-20 דולר ■  הבוקר: קריסה נוספת בבורסת סין ■ אלקואה פתחה את עונת הדוחות עם תוצאות טובות מהצפוי

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ב') כמעט לכל אורכו בירידות שערים, אולם בדקות האחרונות המדדים ניסו לסיים בטריטוריה ירוקה, ומדד הדאו ג'ונס וה-S&P 500 אכן סיימו בטריטוריה חיובית, אולם הנאסד"ק סיים באדום זה היום השמיני ברציפות. זאת, לאחר השבוע הקודם שסימן את הפתיחה הגרועה ביותר לשנת המסחר בארה"ב מאז ומעולם. ברקע, נעילה שלילית באירופה לאחר נעילה שלילית באסיה וקריסה נוספת בבורסת סין, כמו גם המשך ירידת מחירי הנפט. היום התחילה עונת הדוחות לרבעון הרביעי בארה"ב.

מדד ראסל 2000 יורד בכ-20% מהשיא שאליו הגיע ביוני 2015, ונכנס באופן רשמי לטריטוריית "שוק דובי".

וול סטריט סגרה ביום שישי בירידות וחתמה את השבוע הגרוע ביותר מאז אוגוסט 2015 עם צניחה בשיעור מירבי של 7.3% בסיכום שבועי. 

 

בזירת המאקרו לא פורסמו היום נתונים, והמשקיעים ממשיכים להתמקד במחירי הנפט - שירדו היום לשפל שלא נראה מאז תחילת דצמבר 2003. מחירה של חבית נפט מסוג WTI ירד היום בכ-5.3% ל-31.41 דולר, ומחיר חבית נפט מסוג ברנט ירד בכ-6% ל-31.5 דולר.

על פי מורגן סטנלי, הפיחות ביואן והעלאת הריבית בארה"ב גורמים להתחזקות הדולר, שמהווה את הגורם לירידה של מחיר הנפט לכיוון 20 דולר - ולא הגידול במלאי.

בורסת סין צנחה היום 5.3% ובשווקים חוששים מהאטה כלכלית בכלכלה השנייה בגודלה בעולם ומפיחות נוסף ביואן. המשקיעים בבורסת המזרח מאבדים אמון ביכולת הממשל להתמודד עם הסערה בשווקים שחזרה שוב בשבוע שעבר. הבורסה הסינית צנחה 10% בסיכום שבועי - השבוע הגרוע ביותר מאז אוגוסט 2014.

 

בין המניות הבולטות נציין את אלקואה  שדיווחה לאחר נעילת המסחר על תוצאותיה לרבעון הרביעי, שהיו טובות יותר מהצפוי, עם רווח של 4 סנט למניה לעומת התחזית שעמדה על 2 סנט למניה. הכנסות החברה עמדו ברבעון החולף על 5.2 מיליארד דולר - עלייה של 7% לעומת הרבעון הרביעי של 2014.

בהמשך השבוע יפרסמו הבנקים את הדוחות - J.P מורגן , וולס פארגו , וסיטיגרופ . בסך הכל צפויה ירידה מצרפית של 5.3% בתוצאות החברות ברבעון הרביעי. 

נייס  דיווחה היום כי חתמה על הסכם לרכישת חברת Nexidia תמורת כ-135 מיליון דולר. העסקה צפויה להיחתם ברבעון הראשון של השנה.  

טאואר  דיווחה היום על תחילת ייצור של חיישן אבטחה ברזולוציית HD ו-Full HD במפעל ביפן בשיתוף עם PIXELPLUS הקוריאנית. הטכנולוגיה תומכת בשידור נתונים דיגיטליים בחיישני FHD/HD, ומאפשרת ביצועים ברמה גבוהה ביותר.

מניית Baxalta (סימול: BXLT) ריכזה עניין לאחר שחברת Shire (סימול: SHPG) הודיעה כי היא רוכשת אותה תמורת 32 מיליארד דולר.