חסידי עליונות הגזע הלבן בארה"ב מתגייסים למען טראמפ

בהודעה מוקלטת המוזנת אוטומטית לרבבות טלפונים במדינת אייווה, נאמר: "אנחנו צריכים לקבל מהגרים שטובים לאמריקה. אנו לא זקוקים למוסלמים. אנו צריכים אנשים לבנים חכמים, משכילים, שייטמעו בתרבות שלנו. הצביעו טראמפ"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

כפי שאולי אפשר היה לצפות, חסידי עליונות הגזע הלבן בארה"ב מתגייסים למען דונאלד טראמפ, המתמודד המוביל במירוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. כמה מהגזענים הלבנים הבולטים ביותר באמריקה הצפונית הפיקו השבוע הודעה מוקלטת, שתוזן אוטומטית לרבבות טלפונים במדינת אייווה, ובה נקראים השומעים להצביע בעד טראמפ בגלל עמדתו נגד מהגרים מוסלמים. באייווה ייערך בעוד כשלושה שבועות הסבב הראשון של הבחירות המקדימות בארה"ב.

ג'ארד טיילור, המו"ל של אתר גזעני, אמריקן רנסאנס (American Renaissance) ומחבר הספר "זהות לבנה: מודעות גזע במאה ה-21", פותח את ההודעה המוקלטת כך: "אני קורא לכם להצביע למען דונאלד טראמפ מפני שהוא המועמד היחידי שמכריז שאנו צריכים לתמוך רק במהגרים שטובים לאמריקה. אנו לא זקוקים למוסלמים. אנו זקוקים לאנשים לבנים חכמים, משכילים, שייטמעו בתרבות שלנו".

בהודעה נשמע גם קולו של הכומר רונאלד טאן, מגיש תכנית הרדיו הימנית "למען האל והמדינה", שאומר: "בברית החדשה נאמר, שהאל בחר בסכלים כדי להמיט כלימה על החכמים, והוא בחר בחלשים כדי להביש את החזקים. בבחירות המקדימות באייווה, אנא תמכו בדונאלד טראמפ. הוא אמיץ והוא אומר מה שהוא חושב".

בהודעה נפרדת לעיתונות אמר טאן, כי טראמפ הוא "התקווה הלבנה הגדולה" בעיני לבנים בעלי מודעות לגזעם. "ייתכן שהוא נראה חלש וסכל בעיני בני-אדם, אך הוא כשיר לשמש מכשיר בידי אלוהים".

את ההודעה המוקלטת חותם אחד וויליאם ג'ונסון, שמציג עצמו כ"איכר ולאומני לבן". הוא מצהיר שהוא מימן את הפקת ההודעה באמצעות ועדה מיוחדת למימון קמפיין פוליטי, שפועלת באופן עצמאי, ללא קשר עם הפוליטיקאי שאותו היא מקדמת. "דונאלד טראמפ לא אישר את ההודעה הזו", הוא מדגיש.

ג'ונסון, מתברר, הוא הרבה יותר מ"איכר". הוא פעיל בולט בתנועת מקדמי העליונות הלבנה בארה"ב. ב-1985, הוא השתמש בשם העט ג'יימס פייס וכתב ספר שמטיף לגירוש כל הלא לבנים מארה"ב באמצעות תיקון לחוקה בנוסח זה: "שום אדם לא יהיה אזרח ארה"ב אלא אם כן הוא לבן בלתי היספני, מהגזע האירופי, שאין בו שום טיפה של דם שחור ושאין בו יותר משמינית של דם מונגולי, אסיאני, מזרח-תיכוני, שמי...או אינדיאני... במראהו יהיה האדם הזה דומה לחלוטין למראם של אמריקאים שאבותיהם נולדו באיים הבריטיים או בצפון מערב אירופה".

למרות קריאתו להדיר מהגרים עם יותר משמינית דם שמי (ואולי בגללה) מביע ג'ונסון תמיכה במדינת ישראל וטוען שהיא צריכה לאמץ גרסה משלה לתיקון לחוקה שהוא יזם: "בעוד 20 שנה ישראל תחדל מלהתקיים אלא אם כן היא תגרש את כל הלא יהודים משטחה ותכונן אזור מפורז מסביב לגבולותיה; אמריקה ואירופה יחזירו לארצותיהם את כל האוכלוסיות האנטי-ישראליות ערביות מוסלמיות... המדיניות של ישראל תצטרך לעודד את כל היהודים באמריקה, ששואפים להמשך קיומה של ישראל, להגר אליה". (מתוך כתבה על מאמץ כושל של ג'ונסון להיבחר כשופט בבית-המשפט העליון בלוס-אנג'לס ב-2008).

בפרשנות באתר החדשות "דיילי ביסט" נאמר, כי טראמפ נעשה דמות פופולרית ביותר בקרב לאומנים לבנים, שנוטים להאמין שצריך לפרק את ארה"ב לגושי מדינות אתניות. על פי אחד מגרסאות החזון הזה, ירוכזו לבנים אריים טהורים בצפון מערב ארה"ב, במה שיהיה קרוי "נובה אירופה", היהודים יחיו ב"ג'ו-לנד" באזור ניו-יורק ואילו השחורים בדרום מזרח ארה"ב.

בוועידה של גזענים לבנים בוושינגטון, לפני כמה חודשים, אמר ריצ'ארד ספנסר, דמות חשובה בימין הקיצוני, כי טראמפ הוא "שובר קרח" אידיאולוגי. "אני חושב שהוא שלל את הלגיטימציה מהממסד, מהעילית של המפלגה הרפובליקנית. הוא אפילו השפיל אותם... זה לא שאנו חושבים שטראמפ יציל את העולם. אבל אנו חשים שהוא פורץ דרך עבורנו... מה שיקרה אחרי טראמפ יהיה מעניין.... התנועה שלנו שואבת אנרגיה ממנו".

וימני קיצוני אחר, מייקל היל, נשיא ארגון שקרוי "ליגת הדרום", אמר שחברי ארגונו מתלהבים במיוחד מהפוטנציאל של טראמפ לתקוע מקלות בגלגלי המערכת הפוליטית האמריקאית, מצב שיקל עליהם להגשים את חזון הארגון: לקרוע את הדרום מארה"ב ולהקים בו מדינה לבנה שם. "אנו מחכים לכאוס מושלם בארה"ב", אמר היל.

טראמפ לא חיזר אחרי הארגונים הקיצוניים האלה, אך עד עתה, לפחות, הוא לא התנער מהם, אפילו לא מהודעת תמיכה שפירסם מנהיג של הקו-קלאקס-קלן לשעבר, דייוויד דיוק.

הגיב על כך פרשן ב-CNN, ואן ג'ונס, שאמר שלשום (א') ב-CNN: "הגיע הזמן שטראמפ יסתכל במראה וישאל: למי אני נותן השראה? מדוע הארגונים הגזעניים הנוראים האלה אומריים שאני המועמד היחידי שנותן להם ביטוי? אני חושש מאוד שטראמפ מתחיל לתת לגיטימציה לכמה מהזרמים האפלים שקיימים באמריקה כבר זמן רב, ועכשיו הוא מרומם אותם. לו אני טראמפ - הייתי מביט במראה".