הכרומקאסט של גוגל - פתרון זול להפעלת נטפליקס בטלוויזיה

הסטרימר נועד להעברת תוכן מהסמארטפון (אנדרואיד ואייפון), טאבלטים וממחשבי ווינדוס, מק וכרומבוק, ישירות לטלוויזיה ■ כניסתה של נטפליקס לישראל הפכה אותו לרלוונטי הרבה יותר

כניסתה של נטפליקס לישראל בשבוע שעבר אמנם לא גרמה לרעידת אדמה מבחינת היצע התכנים לשוק המקומי, אבל היא כן מהווה בשורה חשובה מבחינת היצע השירותים הקיימים בישראל.

נטפליקס הוא שירות להזרמת תוכניות טלוויזיה וסרטי קולנוע המצליח מאוד בארה"ב. הדרך להפעלתו בטלוויזיה בישראל היא מגוונת - החל מחיבור המחשב, דרך קונסולות משחק של מיקרוסופט וסוני ועד טלוויזיות חכמות ואפל TV. פתרון נוסף הוא הסטרימר הזעיר של גוגל - כרומקאסט. מדובר בפתרון יחסית זול וגם פשוט להפעלה, אשר הופך כל טלוויזיה רגילה לחכמה.

עיצוב: השינוי הבולט בכרומקאסט החדש הוא העיצוב. המראה של הכרומקאסט הפך לעגול, והוא מגיע במספר צבעים. העיצוב החדש כולל כבל HDMI היוצא מהכרומקאסט עצמו, כך שיותר קל להכניס אותו לכניסות HDMI צפופות בטלוויזיה. בעיה קלה שהייתה קיימת בדגם הקודם (מחבר ה-HDMI היה חלק מהכרומקאסט). מעבר לזה, מגוון הצבעים החדש לא ממש תורם, כי גם ככה הסטרימר הזה ממוקם בגב הטלוויזיה.

יכולות: הכרומקאסט נועד להעברת תוכן מהסמארטפון (אנדרואיד ואייפון), טאבלטים וממחשבי ווינדוס, מק וכרומבוק, ישירות לטלוויזיה. ניתן לבצע שיקוף מסך של הסמארטפון להצגת הטלפון על מסך הטלוויזיה, דפי אינטרנט מהמחשב (דרך דפדפן כרום) או להשתמש באפליקציות תואמות כרומקאסט. עד היום מבחר האפליקציות אשר היו מיועדות לישראליים היה מצומצם מאוד, בעיקר מאקו ויו-טיוב, אבל כניסת נטפליקס שינתה את התמונה. משתמשים שלא מחזיקים טלוויזיה חכמה בבית, יכולים לשדר את התוכן של נטפליקס לטלוויזיה ברזולוציית Full HD.

השליטה באפליקציה כמו נטפליקס מהסמארטפון היא פשוטה מאוד. לאחר הפעלת התוכנית מהטלפון או הטאבלט לוחצים על כפתור השידור, ותוך שנייה או שתיים התוכן מופיע על-גבי מסך הטלוויזיה. מאותו רגע הסמארטפון הופך לשלט רחוק, כאשר הוא מאפשר את עצירת התוכנית או המשך הניגון שלה. הכרומקאסט שואב את התוכן ישירות מהאינטרנט ולא מהסמארטפון, כך שלאחר הפעלת סרטון הווידאו המבוקש, ניתן לצאת עם הסמארטפון מהבית, והתוכן ימשיך להתנגן.

שידור: הכרומקאסט תומך בסאונד בסראונד ופועל על תדרים 2.5 ו-5 ג'יגה הרץ. אנחנו לא נתקלנו בשום בעיית חיבור. לדברי גוגל, הסטרימר מאפשר הזרמת וידאו ברזולוציות גבוהות במהירות גבוהה יותר ועם פחות השהיות. לכרומקאסט יש גם תכונה חדשה בשם Fast Play, אשר מאפשרת הצגת קובץ הווידאו ברגע שלוחצים על כפתור השידור. אנחנו לא נתקלנו בבעיות שידור בזמן הצפייה, וקצב הפעלת הקובץ היה יחסית מהיר.

שומר מסך: הכרומקאסט מסוגל להפוך את הטלוויזיה למסגרת תמונה דיגיטלית. באמצעות האפליקציה של כרומקאסט, הסטרימר יודע לשאוב תמונות מתיקיות הפייסבוק או Drive, כך שבזמן שלא משתמשים בטלוויזיה, ישנה תצוגה יפה על המסך הגדול.

■ בשורה התחתונה: הגעתה של נטפליקס לישראל הפכה את הכרומקאסט ליותר רלוונטי לקהל הישראלי, והמחיר שלו לא יקר במיוחד. מי שנוסע לארה"ב, יוכל לרכוש אותו ב-35 דולר.

■ מחיר: 200 שקל דרך אתר Buy2USA (המחיר כולל מסים ומשלוח עד הבית).

■ ציון: 9.