הקרב האמוציונלי של האחים דורון ולוני הרציקוביץ על הירושה

"אנחנו מאוד שונים, ממש ירח ושמש. חבל שהוא בחר בדרך שבחר למרות ניסיונות להניא אותו מהצעד הזה", מנסה דורון להסביר ■ כרוניקה של סכסוך

לוני הרציקוביץ / צילום: יוסי כהן
לוני הרציקוביץ / צילום: יוסי כהן

סכסוכי ירושה באלפיון העליון מצליחים ללא יוצא מן הכלל למשוך עניין ציבורי גדול, וכנראה לא רק בגלל הכסף שמעורב, אלא גם, ואולי בעיקר, בגלל ההצצה הנדירה אל היחסים הפנימיים במשפחות העשירות ביותר. גם שם, הציבור מתפלא כל פעם מחדש, יש לפעמים ילדים מועדפים, כבשים שחורות, אינטריגות משפחתיות, מריבות והרבה הרבה אמוציות.

בעולם יש דוגמאות רבות לסכסוכים שכאלה, בישראל פחות. בביצה המקומית התפרסמו בשנים האחרונות הסכסוך בין ליאורה עופר ואחיה דורון על ירושת האב יולי, סכסוך שהסתיים לאחרונה בניצחונה של הבת, ולהבדיל, הסכסוך הארוך סביב - ועל - ירושתו של סמי שמעון. בשבוע שעבר זינק לכותרות הסכסוך המתנהל כעת, בין שני האחים למשפחת הרציקוביץ, דורון, הבכור,61, ולוני, 59, המחזיק מחצית מחברת ישפאר, יבואנית סוני ומוצרי אלקטרוניקה נוספים. בשבוע שעבר חשף גלובס כי לוני הרציקוביץ, באמצעות עו"ד יוסי מנדלסון, מתנגד לבקשה לקיום צוואתה של האם, ז'קלין ז"ל, שנפטרה לפני כשנתיים, בקשה שהגיש אחיו דורון, המיוצג בידי עו"ד בועז קראוס.

"חבל שלוני בחר בהתנהלות כזאת", אומר דורון בשיחה עם G.

דורון ולוני הרציקוביץ נולדו וגדלו בצפון הישן של תל אביב באזור הרחובות ארלוזורוב-אדם הכהן. אביהם המנוח עמנואל הקים את ישפאר, שמייבאת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, ובראשם כאמור מוצרים של סוני, וראה ברכה בעמלו. "כולם ידעו שהם משפחה עשירה", מספר חבר ילדות ומוסיף: "תמיד היו להם בבית דברים - גאדג'טים במילה של היום - שלאחרים לא היו".