המסחר בוול סטריט ננעל בירידות חדות; אמזון נפלה 6%

מלאי הנפט גדל פחות מהצפוי בשבוע החולף, אך מלאי הדלק גדל בחדות ■ נפט WTI ננעל על 30.48 דולר לחבית וברנט על 3.31 דולר ■ בורסת שנחאי נפלה היום ביותר מ-2% ■ ספר הבז': תמונה מעורבת של הפעילות הכלכלית בארה"ב

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות שערים חדות בהובלת מניות הטכנולוגיה (נציין את אמזון   ונטפליקס ), לאחר נעילה מעורבת בבורסות אירופה, ועל רקע המשך התנודתיות במחירי הנפט.

 

אתמול במהלך המסחר ירד חוזה WTI מתחת ל-30 דולר לחבית, לראשונה מאז דצמבר 2003. היום, מחיר הנפט מסוג WTI עלה בכ-0.1% ל-30.48 דולר, בעוד מחיר חבית ברנט ירד ל-3.31 דולר.

זאת, לאחר פרסום דוח המלאים בארה"ב, שהצביע על תוספת של 200 אלף חביות נפט בשבוע החולף, לעומת צפי מוקדם לתוספת חדה הרבה יותר, של 1.9 מיליון חביות. עם זאת, מלאי חביות הדלק גדל באופן דרמטי ב-8.4 מיליון חביות.

סטנדרט צ'רטרד: הצניחה במחיר הנפט תיעצר ב-10 דולר לחבית

 

בורסת שנחאי נפלה היום ביותר מ-2% וזאת ברקע פרסום נתון המאזן המסחרי, שהצביע על ירידה נמוכה מהצפי של היבוא והיצוא בדצמבר. העודף המסחרי הסתכם בכ-60 מיליארד דולר.

אלברט אדוארדס, אסטרטג בסוסייטה ז'נרל, מספק תחזית אימים לשווקים. להערכתו, השוק הפך כבר לדובי ועלול לצנוח בקרוב בכ-65% מהרמה הנוכחית. "השוק הדובי הקודם היה במארס 2009 כאשר ה-S&P ירד לרמה של 666 נקודות. אני חושב שהשוק צועד מתחת לרמה הזו", לדבריו.

דבריו של אדוארדס נתמכים ע"י נתונים שמראים כי 247 חברות הנסחרות ב-Sַ&P נכנסו כבר לטריטוריה דובית. כלומר, ירדו ב-20% ומעלה מהשיא שלהן ב-52 השבועות האחרונים.

"זה לא הזמן להיות גיבורים, השוק הוא מקום שנועד להגן על ההון שלכם", כך מציין גורו האג"ח ג'פרי גנדלאך שמעריך כי השוק עדיין פראי וכדאי לנקוט במשנה זהירות.

אלעד שמש, סמנכ"ל בית ההשקעות Colmex, אומר היום כי "כרגע, אין סיבה אמיתית לברוח מהשווקים, נזכיר כי למרות העלאת הריבית לא קיימות אלטרנטיבות השקעה, ולכן ספק גדול אם למרות הסיכון העולה נראה נטישה המונית של השווקים אשר לרוב גוררת מכירות חיסול וכך נראית גם תנועת המשקיעים אשר בעיקר מגדרים את השקעותיהם בטווח של 5-6% ובמקביל מחזיקים חשיפות לונג במטרה להינות מהאפשרות לריבאונד מהיר בשווקים".

בזירת המאקרו פורסם הערב ספר הבז', שבודק את הפעילות הכלכלית ב-12 המחוזות של הפדרל ריזרב. מהדוח עולה כי הצמיחה הכלכלית נמשכת בקצב מתון, בדומה לניסוח של ספר הבז' בחודשים האחרונים.

הדוח מתאר תמונה מעורבת. מחד, מגזרי הייצור, החקלאות והאנרגיה ממשיכים לדשדש, בעוד סקטור הצרכנות והנדל"ן ממשיכים לצמוח בקצב סביר.

כמו כן פורסם הערב כי הגרעון הפדרלי עמד בדצמבר על 14 מיליארד דולר.

עונת הדוחות לרבעון הרביעי של 2015 תתפוס השבוע תאוצה. היום לא פורסמו דוחות מהותיים אך בהמשך השבוע יפרסמו את תוצאותיהם הבנקים הגדולים. אנליסטים בשוק מודאגים מכך שהדולר החזק יפגע בתוצאות החברות.

דיווחים על כך שצ'ק פוינט  פתחה במגעים לרכישת סייברארק הקפיצו היום את מניית סייברארק  בנאסד"ק.

ג'נרל אלקטריק  הודיעה כי בכוונתה לקצץ 6,500 משרות באירופה.

ענקית הביטוח MetLife  מתכננת לפצל את עסקי הביטוח שלה בארה"ב משאר הפעילות של החברה.

פורד  הודיעה על דיבידנד בהיקף של מיליארד דולר או 25 סנט למניה. במקביל החברה דיווחה כי היא צפויה לדווח על רווחי שיא (לפני מס) ב-2015. 

מורגן סטנלי שידרג את ההמלצה על מניית מיקרוסופט  ל- "overweight" בטענה כי החברה ביססה את מעמדה בתחום שירותי הענן.