לקנות ולחמם: מניית מזון ומשקאות ישראלית שעשויה לזנק 35%

במור בית השקעות  מעניקים למניית קרור אחזקות המלצת "קנייה" במחיר יעד של 87.5 שקל

חברת קרור אחזקות  נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 823 מיליון שקל. החזקותיה העיקריות של חברת ההחזקות הן ספקית המשקאות הקלים יפאורה וספקית הטוגנים הקפואים תפוגן. יפאורה היא הנכס המשמעותי ביותר של קרור, ואחראית לעיקר שוויה. החברה עוסקת בייצור ושיווק של משקאות קלים, והיא מהספקים הגדולים בארץ של משקאות קלים ומים מינרלים לשוק ה"מבורקד". בין המותגיה: ספרינג, שוופס, מי עדן, קריסטל, עין גדי, תפוזינה ומיץ פז. החברה דומיננטית בתחום, עם נתח שוק יציב של כ-26% בשקלים וכ-41% בליטרים, שנייה רק לחברה למשקאות קלים.

בשנים האחרונות השוק כמעט ואינו צומח, אך הודות להתייעלות מתמדת, יפאורה מצליחה לשפר את שיעורי הרווחיות שלה.

תפוגן היא הספק הגדול בארץ של טוגנים קפואים. החברה עוסקת בייצור ובשיווק של טוגני תפוחי אדמה ובצל קפואים ושל מוצרים מן הצומח. בשנים האחרונות החברה הפגינה צמיחה מרשימה בהכנסות, אשר משנת 2009 גדלו בממוצע בכ-11.6% בשנה.

קרור, המחזיקה בכ-37.7% מהון המניות של תפוגן, קיבלה הצעה לרכישת חלקם של שני בעלי המניות האחרים בתמורה לכ-158 מיליון שקל. קרור הודיעה כי היא מעוניינת לרכוש את המניות רק מידי בעל המניות שמחזיק בכ-13.3% מהון מהמניות (וכך להגיע לשיעור החזקה של 51%). נכון להיום, ההליך נמצא בהתדיינות משפטית.

לקרור עודפי מזומנים (ללא חוב) שאמנם פוגעים בתשואה להון, אך מאפשרים ניצול הזדמנויות בשוק - כגון רכישה עתידית של יתרת מניות יפאורה או תפוגן.

הסיכונים בהשקעה כוללים תחרות גבוהה שתגרור שחיקה ברווחיות, והמשך שינוי בטעמי הצרכנים שיכול להוביל לקיטון נוסף בהיקף השוק; וכן תלות במחירי חומרי גלם כגון סוכר ופלסטיק.

קרור היא חברה תזרימית עם עודף נכסים פיננסיים ועם הנהלה חזקה ושמרנית. תחת הנחת יציבות, אנו מעריכים את שווי החזקת קרור ביפאורה בקצת מעל 1 מיליארד שקל, ובתוספת פעילות תפוגן, מי-עדן והמזומנים אנו מגיעים לשווי כלכלי של 1.1 מיליארד שקל. להערכתנו השוק מתמחר את החברה בחסר, ולכן אנו מעניקים למניה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 87.5 שקל למניה, הגבוה ב-35% ממחיר השוק.

שי מאור, סמנכ"ל השקעות, מור בית השקעות

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם