מעקב כתוב בבטון

אחרי ההצלחה: מענק לאקונקריט

לפני קצת יותר מחודש התקיים בוועידת גלובס לעסקים מפגש בין 40 הצעירים המבטיחים של G לבין שר האוצר משה כחלון. במפגש הזה הופיע, בין היתר, ד"ר עדו סלע, מייסד חברת אקונקריט (יחד עם שותפתו, ד"ר שמרית פרקול פינקל). החברה מפתחת שיטה ליצירת בטון, בעיקר עבור נמלים ושוברי גלים באופן שהופך אותו לא רק לחזק יותר, אלא גם לכזה שתורם לסביבה הימית ולאקולוגיה שלה (כדי ללמוד עוד על הטכנולוגיה - סרקו את הקוד וצפו בסרטון).

סלע אמר לשר האוצר שכיוון שהחברה שייסד אינה סטארט-אפ נוצץ ועתיר פוטנציאל לאקזיטים ("אנחנו מהלואו-טק", אמר בחיוך), היא אינה זוכה לתמיכה ולעידוד מהמדינה. הוא הזכיר את טכנולוגיית ההשקיה הישראלית שהפכה לשם דבר בעולם, וקונן על כך שרק אחרי שחברות ישראליות מופיעות על שערי המגזינים בעולם וזוכות לתמיכה במדינות זרות (אקונקריט כיכבה בפורבס וזכתה למענק מיוחד מהממשל האמריקאי), בישראל נזכרים לתמוך בהן. אם תרצו, אפשר לראות בכך את המקבילה העסקית לתלונה הישראלית נגד ארגונים כמו "שוברים שתיקה", ועל איך שהם הולכים לרעות בשדות זרים במקום לפעול בבית.

השבוע אנחנו שמחים לדווח שהחברה תקבל מענק פיתוח נוסף, על סך 850 אלף דולרים, מהקרן הדו-לאומית בירד (BIRD Foundation) - קרן משותפת לישראל ולארצות הברית (משרד הכלכלה בארץ והמכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה בארצות הברית).

המענק ניתן לחברה לצורך שיתוף פעולה טכנולוגי עם חברת בסר (Besser) האמריקאית, המובילה את תחום המיכון ליציקת מוצרי בטון. על-פי סלע ופרקול-פינקל, הודות לשת"פ בין החברות יכולות הייצור של אקונקריט יזנקו משמעותית. > אוריאל הרמן