אנליסט בכיר: "למכור הכול"; כלכלן: נתערב ב-7,000 ד' שאתה טועה

סין וצניחת הנפט ממשיכים לתדלק את הפחד בשווקים ■ אלברט אדוארדס מעריך כי הקריסה תימשך וה-S&P 500 יצנח ל-550 נק' ■ אנדרו רוברטס, הכלכלן הראשי ב-RBS, ממליץ למשקיעים "למכור הכול" ■ מנגד, סטפן קוקולס סבור כי "הליצן של RBS" טועה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

הנפט וסין ממשיכים לתדלק את הפחד בשווקים ואתמול הבורסות סגרו שוב בירידות שערים חדות. לפי הערכות, מתחילת השנה השווקים מחקו מערכם כ-3.2 טריליון דולר, כאשר המדדים המובילים בוול סטריט איבדו יותר מטריליון דולר משוויים. כעת, שאלת "טריליון" הדולר שכל משקיע שואל את עצמו היא האם להצטרף לעדר ולברוח משוקי המניות או לחרוק שיניים ולהמתין שהסערה תחלוף.

אם שואלים את אלברט אדוארדס, אסטרטג בכיר בסוסייטה ז'נרל, הקריסה תימשך. להערכתו ה"דובים" כבר השתלטו על וול סטריט ולכן הבורסות יצנחו. הוא סבור כי בחודשים הקרובים ה-S&P יקרוס עד כ-75% מתחת ל-550 נקודות. הוא ציין בסקירה שפרסם אתמול כי הפיחות החד ביואן יחריף את מלחמת המטבעות ויצית דפלציה שתתפשט גם לארה"ב ותוביל למיתון.

אנדרו רוברטס, כלכלן בכיר ב-RBS, שותף לדעה של אדוארדס. הוא עלה לכותרות ביום שלישי כאשר קרא למשקיעים למכור כמעט הכול ולהסתתר בשוק האג"ח הממשלתיות של ארה"ב, גרמניה או בריטניה. "השווקים דומים למצב ב-2008", הוא טען.

מנגד, סטיבן קוקולס, אסטרטג ופרשן בכיר באוסטרליה ביקר בחריפות את רוברטס וכינה אותו "הליצן מ-RBS". בציוץ בטוויטר, קוקולס הציע להתערב עם רוברטס על 10,000 דולר אוסטרלי (כ-7,000 דולר אמריקאי) על כך שתחזית האימים שלו לא תממש, לפחות לא לגבי כל הנכסים שבהם רוברטס צופה נפילה חדה.