נמשכה העתירה נגד מכרז חלוקת הגז בירושלים

חברת גז טבעי הבירה וחברת אפיקי גז טבעי עתרו לבית המשפט בבקשה לבטל את המכרז ולפרסמו מחדש - והשופט המליץ למשוך העתירה

צינור גז / צילום: שאטרסטוק
צינור גז / צילום: שאטרסטוק

נמשכה העתירה נגד משרד האנרגיה בעניין מכרז חלוקת הגז בירושלים. זאת, בהמלצת שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, ארנון דראל.

חברת גז טבעי הבירה וחברת אפיקי גז טבעי עתרו לבית המשפט בבקשה לבטל את המכרז ולפרסמו מחדש. החברות טענו כי נפלו פגמים בהליך המכרזי, כי החברה הזוכה רותם גז טבעי לא עומדת בתנאי הסף, וכי אחד מבין שני הבודקים ההנדסיים במכרז היה מצוי בניגוד עניינים.

משרד האנרגיה טען היום (ה') בדיון כי העתירה כוללת טענות חסרות כל בסיס, וכי ההצעה הזוכה נבחרה לאחר הליך ארוך של בדיקה מקצועית יסודית, מעמיקה, שוויונית ושקופה בליווי מספר צוותי בדיקה ויועצים מקצועיים.

לפני חודשיים זכתה רותם במכרז להנחת צנרת חלוקת הגז הטבעי בירושלים ותפעולה במשך 25 שנה. מבין 6 אזורי הרישיונות להנחת צנרת הגז הטבעי, ירושלים היא האזור האחרון שלגביו נקבע מי החברה שתניח את הצנרת.

עלות העבודות נאמדת ב-320-350 מילון שקל. בשל מורכבות המיזם, שנובעת מהצפיפות הגדולה בבירה, העניק משרד האנרגיה מענק של 60 מיליון שקל לחברה.

רותם - שבבעלות החברות רימון שירותי ייעוץ וניהול, מר תעשיות והחברה-הבת של תה"ל - "TMNG" - גברה על 3 קבוצות אחרות שניגשו למכרז, בהן דור-אלון עם חברת יעקובי (אפיקי גז טבעי), חברת סלמנדרה אנרגיה עם חברת פ.ק ( גז טבעי הבירה) וחברה משותפת לברן ואנלייט.